menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

ازدواج

طنز : شبکه ی پویا و بنیان خانواده

سید ابوالفضل طاهری

معاون رییس جمهوری ایران در امور زنان و خانواده، آمار ازدواج دختران پیش از سن قانونی را نگران‌ کننده توصیف کرد. در ۹ ماهه‌ اول سال ۹۲ ازدواج حدود ۳۱ هزار دختر زیر ۱۵ سال به ثبت رسیده است. حال به بررسی تبعات یکی از این ازدواج ها می پردازیم:

از قدیم گفته اند باد آورده را باد می برد،

ازدواج زود هنگام را به سمت طلاق می برد،

شوهر کم سن و سال برای همسرش پفک می خرد،

و او نیز برایش شکلات می آورد.

سپهر و نیوشا این دو گل که نه دو غنچه ی هنوز نشکفته چند ماهی می شود زیر یک سقف رفته اند. سپهر وقتی نقاشی نیوشا یازده ساله از تهران را در شبکه ی پویا دید یک دل نه چیزی حدود صد دل عاشق نیوشا شد تا عشق خیلی زود آغاز شود و با هم فامیل شوند. چندی بعد بعنوان ماه عسل با هم اردوی مدرسه رفتند. زندگی خوب و خوشی داشتند تا اینکه سپهر پس از پشت سر گذاشتن روز طاقت فرسایی از سری رقابت های جام “ستارگان گل کوچیک کوچه” به خانه بازگشت؛ “خانم کجایی؟ یه چایی برام بذار خستگیم در بیاد” نیوشا در حال چیپس خوردن و تلویزیون نگاه کردن بود که افزود: “مگه نمی بینی دارم شبکه ی پویا می بینم الان نقاشی نقاشی شروع میشه جای حساسشه” سپهر در را پشت سرش بست و به سمت آشپزخانه رفت در همان حال گفت: “قدیما که مرد پاشو میذاشت تو خونه، خانم خونه می اومد به استقبال شوهرش براش چایی می آورد، زنم زنای قدیم”.

که نیوشا در واکنش به حرف شوهرش پاسخ داد: “ای بترکی تو حالا خوبه همین دیروز مشقاتو نوشتم، تازشم قدیم ها مرد با دست پر می اومد خونه نه با توپ پلاستیکی” سپهر شاکی شد و با برافروختگی گفت: “ناسلامتی همین چند روز پیش بود برات یک جعبه پفک خریدم حالا بشین همه جا بگو فلانی خرجی نمیده!” دعوا بالا گرفت و خانم صدایش را بلند کرد: “خوبه خوبه … همچین پیاز داغش زیاد می کنی فکر کردی نمی دونم اون مامان جونت نباشه دماغتو نمی تونی بکشی بالا، با اون چهار تا تجدیدت آبروی منو جلو در و همسایه بردی” سپهر کتش را برداشت و افزود: “دیگه این زندگی دووم نداره پاشو عروسک ها تو جمع کن بریم خونه ی بابات من امروز تکلیف تو رو روشن کنم” همسرش که کلا اعصاب نداشت حرف آخر را زد: “۱۳۸۴ تا عروسک مهرم حلال جونم آزاد”.

هر چند کار این زوج بیخ پیدا کرد اما خوشبختانه این مشکل در دوران پسا سرفراز با محدود کردن ساعات پخش شبکه ی پویا برطرف شد و این شبکه از هشت صبح تا ساعت چهارده به کار خود ادامه داد تا همسران پس از این ساعت به فکر شام باشند و بنیان خانواده این چنین فرو نپاشد.

منتشر شده در : بعد پنجم طنز

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر