menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

انتخابات

طنز : رویکرد «عمو سیفی» در پسا انتخابات!

وحید حاج سعیدی :

بالاخره صحت انتخابات اکثر شهرهای مختلف اعلام شد و گمانه زنی ها به پایان رسید.
البته انتخابات مجلس شورای اسلامی امسال با انتخابات های سال های گذشته تفاوت های اساسی و ماهوی فراوانی داشت و شور و هیجان در همه جای کشور دیده می شد.
سفره های شام ۵ هزار نفری در تالار، ویزیت رایگان آقا و خانم دکتر در ستاد، بنر های ۱۲ متری، توزیع کارت های هدیه ۲۰۰ هزار تومانی و سیم کارت رایگان، ساخت استیکر با نام نامزد ها، توزیع رایگان آش و حلیم، توزیع نان خشک و رطب، ثبت شعار تبلیغاتی روی تپه با سنگ، چاپ پیراهن و سر بند تبلیغاتی و توزیع اقلامی نظیر رژ لب، عینک دودی ، مانتو، شارژ رایگان، فلش مموری و کاپشن ورزشی ، تنها بخشی از هنر نمایی های برخی دوستان کاندیدا در شهرها و استان های مختلف بود.
شعار های تبلیغاتی و عکس ها نیز حاوی نکاتی قابل تاملی بودند.
از شعار های حماسی نظیر «من معتقدم شیر نر و ماده ندارد»، «نه شرقی نه غربی فقط آقای برقی» گرفته تا شعارهای احساسی مثل «دولت و مجلس دست در جیب فقرا نکنند»، « نه بار مردان یک بار زنان» و …
رنگ و لعاب پوسترها و تراکت های تبلیغاتی امسال هم با گذشته خیلی فرق داشت تا جایی که صدای چاپخانه داران شهر های کوچک را هم در آورد. چرا که اکثر سفارشات چاپی در شهر های بزرگ چاپ شده بوند و باعث شد سـر چاپخانه داران خرد در شهرستان های کوچک بدون کلاه بماند!
بماند که برخی از کاندیداها نیز در بولتن شرح فعالیت های قبلی شان در مجلس، کلیه اقداماتی را که از دوره مادها تا کنون در مملکت انجام شده است، به نام خودشان نوشته بودند! البته تحلیل برخی دوستان از این ماجرا نیز شنیدنی بود چرا که آنها تمام اقدامات انجام شده در این مدت را ماحصل تلاش دولت می دانستند و تمام کارهای روی زمین مانده را از چشم نماینده فعلی می دیدند! علی ای حال انتخابات به پایان رسید و نمایندگان اکثر حوزه ها مشخص و تائید شدند.
فقط دوستان منتخب حواس شان به رویکرد «عموسیفی» ها در دوران پسا انتخابات باشد! راستش را بخواهید ما در مدرسه مان یک سرایدار به نام عمو سیفی داریم که هنر نمایی های ایشان زبانزد خاص و عام است.
عمو سیفی صبح روز بعد ازاعلام نتایج هر انتخابات اعم از شوراها، خبرگان، مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری وارد مدرسه که می شود با صدای بلند میگوید:
«خدا رو شکر، کاندیدای ما هم رای آورد!»
حتی گاهی اوقات شاید اسم کاندیدای پیروز را هم نداند ولی باز هم خود را به جناح ایشان منتسب میداند و از پیروزی بزرگ سخن میگوید!
هر چند کاندیداهای پیروز در انتخابات این دوره، به اندازه کافی روی اطرافیان خود شناخت دارند ولی این نکته را نیز فراموش نکنند که «ابن اولوقت» ها یا «عمو سیفی های» زیادی دور  وبر آنها کمین کرده اند و منتظر موج یا باد بعدی هستند؛ حتی برخی از آنها پا را فراتر گذاشته و منتظر موج یا باد هم نمی مانند و همان روز جشن پیروزی کاندیداها، سر و کله شان پیدا می شود و می توان لبخند های مزورانه آنها را بدون چشم مسلح مشاهده کرد! به هوش….
منبع : روزنامه اطلاعات

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر