menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

طنز : روشهای برکناری وزرا

مهدی محمدی :

ترامپ، رئیس جمهور بیش از اندازه محترم آمریکا، وزیر دادگستری خود را به دلیل اینکه با اجرای دستور ممنوعیت سفر اتباع خارجی مخالفت کرده است، از طریق یک نامه با دستخط این وزیر نو رسیده را برکنار کرد.

آیا می دانید در سایر کشورها، وزیران چگونه برکنار می شوند؟

مصر: رئیس جمهور دارد فکر می کند چطوری وزیرش را بر کنار کند، که یک دفعه می فهمد نه تنها وزیرش برکنار شده است، که خود او هم برکنار شده است، چون دوباره یک انقلاب دیگر در مصر اتفاق افتاده است.
ترکیه: رجب طیب اردوغان به وزیرش می گوید: چرا شما می خواستی کودتا کنی؟ وزیر می گوید: مگر من مرض دارم علیه دولتی که خودم وزیرش هستم کودتا کنم….ولی می بیند دستبند به دستش خورده و دارند او را به زندان می برند. در ضمن چون حواس همه به برکناری وزیر است، در این شلوغ پلوغی چند تا روزنامه نگار هم دستگیر و راهی زندان می شوند.
پاکستان: رئیس جمهور پاکستان همان طور که تلویزیون روشن است، دارد دنبال خودکار می گردد که نامه برکناری وزیرش را بنویسد که ناگهان، تلویزیون در یک خبر فوری اعلام می کند، یک نفر طی یک عملیات انتحاری خودش و وزیر را منفجر کرده است. رئیس جمهور پاکستان، «ممنون حسین»، توی دلش از عامل انتحاری ممنون می شود و بی خیال پیدا کردن خودکار می شود.
چین: رئیس جمهور، یک نفر دیگر را به عنوان وزیر انتخاب می کند. ولی از آنجا که همه چینی ها شبیه و شکل یکدیگر هستند، کسی متوجه نمی شود.
کره شمالی: در کره شمالی رسم نیست که تا وقتی وزیر زنده است او را برکنار کنند. مردن وزیر هم به این گونه است که مثل شوهر عمه زمامدار کره شمالی، او را جلوی سگها می اندازند.
انگلیس: در انگستان، بیشتر از هر جای دیگر دنیا، آداب و تشریفات رعایت می شود. وزیر در یک مراسم رسمی به جای اینکه کراوات مشکی بزند، کراوات خاکستری گره می زند. نخست وزیر انگلیس هم به بهانه اینکه وزیر به آداب و رسوم انگلیس، پشت پا زده است، او را برکنار می کند و افکار عمومی انگلیس هم حق را به نخست وزیر می دهند.
هندوستان: رئیس کابینه، وقتی می خواهد وزیر را برکنار کند، متوجه می شود که خال روی مچ وزیر، خیلی برایش آشناست، ناگهان یاد دوره ی کودکی خودش می افتد و متوجه می شود که وزیر، برادر واقعی خودش است که در دوره کودکی طی یک حادثه از هم جدا شده اند. آنها یکدیگر را در آغوش می گیرند و موسیقی هندی پخش می شود و چون با هم برادر از کار درآمده اند، یک وزیر دیگر برکنار می شود تا باجناقِ برادرِ پیدا شده هم بتواند وزیر شود.
بحرین: برای برکنار کردن وزیر به پادشاه عربستان زنگ می زنند و اول از او اجازه می گیرند.
امارات متحده عربی: خلیفه بن زاید آل نهیان رئیس امارات می خواهد وزیر را برکنار کند. ولی وقتی وزیر می فهمد که قرار است او را برکنار کنند، سوییچ ماشین بوگاتی برون خود را به خلیفه می دهد و می گوید: «من دیگر این ماشین را لازم ندارم. باشد برای خود شما.» هر چند این ماشین از اسم کامل خلیفه کوچکتر است، ولی وزیر درسمت خود ابقا می شود.
روسیه: پوتین به وزیرش می گوید: تو نمی خواهی از وزارت استعفا بدهی؟ وزیر می گوید: نه، من خیلی شغلم را دوست دارم. پوتین می گوید: خوب است که شغلت را این قدر دوست داری، پس حالا بیا فردا با یکدیگر یک مسابقه جودو بدهیم.
وزیر که می داند رئیس جمهور دان هشت جودو دارد، می گوید: حالا که فکرش را می کنم، می بینم، از وزیر بودن خسته شده ام، خواهشا زیر این برگه استعفای من را پاراف کنید.
سیستم خودمانی: ابتدا روزنامه ها می نویسند قرار است فلان وزیر دیگر در کابینه نباشد. تمامی مسئولین و خود وزیر این خبر را تکذیب می کنند. چند روز بعد رئیس جمهور یک وزیر دیگر به مجلس معرفی می کند.

منتشر شده در روزنامه شهر آرا

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر