menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

طنز : رساله الپرایدیه

مهدی محمدی :
آن خودروی عاشق خون بشر، آرامش جایگزین مناسب علامت خطر، آن کالای صادراتی به عراق، با تمام امکانات به ویژه قالپاق، آن قشر متوسط جامعه را ماشین،« که باید به احترامش پاشین»، آن موتورش چهار زمانه بنزینی، آن دارنده نهصد کیلوگرم سنگینی و موقع خریدش خرما مناسبتر تا شیرینی، آن خودروی خیلی کم مصرف، در حد یک ماشین بی مصرف، نام نامی آن پراید است و در زمستان سردتر از ساید بای ساید است و اصلا گلست هر چند آفساید است.

چون پای بر پدال گازش فشاری مسبب ممات است و چون پا از روی گاز برداری موجب حیات. از دست و زبان که برآید که از توش سالم به در آید، از سنه هفتاد و دوی خورشیدی تولیدش آغاز گردید و چشم صنعت خودرو به آن روشن و باز گردید. چون آن را ساختند، موسولینی و هیتلر لنگ انداختند و نرون و چنگیز قافیه باختند. پس آنگاه که به جاده آمد، قبرستانها پر شدند از مرحوم و بیمارستانها مملو شدند از مصدوم.

طنز پراید

در تاریخ آمده که بسیار انسان که با آن خواستند بر روی زمین روند، لیک بر آسمان رفتند و کلاً از جهان رفتند. باکش را ۳۷ لیتر حجم گنجایش است و لاستیکش عاشق سایش است. مگر یک لاستیک از پراید که نشاید ساییده شود و آن لاستیک زاپاس نامیده شود. سیستم ترمز آن از جلو دیسکی باشد و اعتماد به ترمز آن، بد ریسکی باشد.
گویند اشخاص چون پراید می خرند، برکت به خانه می برند و البته منظور از خانه، خانه خودروسازان باشد و لاغیر. پراید را چند خصوصیت شبیه بنز باشد. از آن جمله است داشتن چهارچرخ و جک و آچارچرخ. در وصف پراید همین بس که فرشته مرگ گفت: من از خودروسازان به سبب ساخت پیکان اتوماتیک وار راضی بودم، لیک بر لطف خود پراید نیز افزودند، واقعا که دم این خودروسازها گرم!
منتشر شده در : روزنامه شهرآرا

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر