menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

طنز : در عید دیدنی چطور رفتار کنیم؟

کتاب بر لایک رفته، اثر حسام الدین مقامی کیا توسط نشر قاف به چاپ دوم رسید.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از نشر قاف، رقابت برای لایک گرفتن تمامی ندارد. راه‌های لایک گرفتن هم تمامی ندارد و به تعداد آدم‌ها راه هست برای اخذ لایک. «بر لایک رفته» کشکولی است از مطالب کوتاه، در تقلید طنزآمیز از مطالبی که به قصد لایک گرفتن منتشر می‌شوند؛ چه از آن نوع که در فضای مجازی دست به دست و نقل محافل می‌شود و چه از آن‌گونه که در بعضی نشریات سطحی نه‌ چندان معتبر و نه‌چندان راستگو به چاپ می رسد.

حسام‌الدین مقامی‌کیا در «بر لایک رفته» نقیضه‌هایی بر این نوع مطالب نوشته، با این نیت که هم طنزآمیز و چه‌بسا لایک‌خور باشند و مناسب برای حتی فوروارد کردن، و هم طعن و نقدی باشد به آن نوع از نوشته‌ها و از طرفی به بعضی زودباوری‌ها.

در ادامه بخشی از کتاب بر لایک رفته را با نام “در عید دیدنی چطور رفتار کنیم؟” می خوانیم :

◀️ کدورت‌ها را دور بریزید
قبل از هرچیز بدانید که کینه مثل خوره روان شما را آهسته و در انزوا می‌خورد و می‌تراشد. پس کینه‌ها را دور بریزید ولی حواس‌تان باشد کجا می‌ریزید؛ چشم به هم بزنید این سیزده روز تمام می‌شود و باز سیصد‌و‌پنجاه‌و‌دو روز وقت خالی دارید برای تلافی.

◀️ منفی‌نگر نباشید
سرماخوردگی‌های عید نباید باعث شود شما نزد دیگران از بیماری خود شکایت کنید و خود را بدشانس بنامید. اصلاً بروز ندهید. در عوض هیچ‌یک از دوستان و اقوام خود را از ابراز محبت با ماچ آبدار محروم نکنید، به‌خصوص سالمندان و خردسالان را چند نوبت ببوسید. آنها تشنه محبت‌اند. نتیجه ابراز محبت خود طی دیدارها را در بازدیدها ارزیابی کنید.

◀️ دست و دل باز باشید
عیدی‌دادن تصویر دلنشین‌تری از شما ارائه می‌کند ولی همیشه به یاد داشته باشید که امضای شما پشت اسکناس، به ارزش آن اضافه نمی‌کند. قبل از شما رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد پشت همه اسکناس‌ها را امضا کرده‌اند و هیچ اتفاقی نیفتاده. اگر نمی‌خواهید عیدی درست و حسابی بدهید بیخود پول خط خطی نکنید.

◀️ سر صحبت را باز کنید
سردی سکوت را بشکنید، فاصله سزای شما نیست. سعی کنید معاشرتی باشید. در عین حال به این نکته توجه کنید که دیگران خودشان سردی و گرمی هوا را می‌فهمند و سازمان هواشناسی هم امسال شصتمین سال تأسیسش را جشن می‌گیرد و برای همین کارها تأسیس شده. در عوض در صحبت‌ها به دانش دیگران بیفزایید و چند مورد محرمانه از پرونده فک و فامیل را رو کنید. در هنگام اطلاع‌رسانی همواره به یاد داشته باشید که اسنودن چگونه قهرمانانه خود را فدای جریان آزاد اطلاعات کرد.

◀️ وقت‌شناس باشید
وقت‌شناسی از مهم‌ترین عوامل موفقیت به شمار می‌رود. زمان مناسب را برای عید‌دیدنی انتخاب کنید و بسته به اینکه وعده غذایی محبوب‌تان ناهار است یا شام، به ساعت یک ظهر و نُه شب توجه ویژه داشته باشید. آداب تعارف را به جا بیاورید و با جمله «راضی به زحمت نیستیم» شروع کنید. از آوردن کلمه کلیدی «آخه» در ابتدای جمله غافل نشوید. سعی کنید ملاحظه صاحب‌خانه را بکنید و با «پس ساده برگزار کنید» و «اومدیم خودتونو ببینیم» آنها را از اقدامات پرزحمت منع کنید. به آنها متذکر شوید که امروزه همه رستوران‌ها مجهز به دلیوری هستند.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر