menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

طنز : داور ال کلاسیکو را در آورد!

سید ابوالفضل طاهری:
باز هم ال کلاسیکو و بازهم تساوی نچسب دیگر. از همان سوت ابتدای بازی داور می شد فهمید از سوی مقامات بالا مامور شده تا بازی را در بیاورد. در خلال بازی دو تیم حملات نصفه نیمه ای را روی دروازۀ یکدیگر ترتیب دادند که بجز دو صحنۀ شانسی منجر به گل خطری جدی روی دروازه شان ایجاد نشد. اما این تساوی دلایل عمدۀ دیگری هم داشت که به بررسی این دلایل می پردازیم:

*مرده و قولش

در حالی که زیدان قول داده بود حرفش را در زمین نیوکمپ بزند. در خلال مسابقه رفت و در گوش داور چهارم حرفش را زد اما نفهمیدیم حرفش چه بود. این در حالی است که مسی و سوارز و نیمار و اینیستا و دوستان هر کدام یک گل برای حریف کنار گذاشته بودند که یحتمل گل کنار گذاشته را گم کرده بودند. تا همه این اتفاقات رقم بخورد و منجر به چرت زدن تماشاگران و از آن بدتر منجر به خواب عمیق شیرینیوفسکی سرپرست تیم بارسلونا شود.

*مشکلات مالی

در آستانۀ بازی بزرگ لالیگا درست چند روز مانده به بازی بازیکنان رئال مادرید که از ابتدای فصل تنها ده درصد از قرار داد خود را گرفته اند دست به اعتصاب زدند که این اتفاق با سکوت خبری مواجه شد. از سویی دیگر بازیکنان بارسلونا با مشکلات مالی شدید دست و پنجه نرم می کنند بگونه ای که در خبر ها آمده است مسی برای پرداخت پول شارژ ساختمان از باجناقش پول دستی قرض کرده است.

*ترس از در و همسایه

بازی بجز لحظات گل و تصاویر ۳۶۰ درجه ای چنگی به دل نمی زد و دو تیم از سوت آغاز مسابقه به دنبال نباختن بودند تا بتوانند از فردای روز مسابقه زندگی عادی خود را داشته باشند. به همین منظور بازی با خطاهای پی در پی آغاز شد و تیم ها برای به گل رسیدن به اشتباهات حریف و اتفاقات دل بسته بودند که نتیجه این دلبستگی گل دندانگیر سوارز و کلۀ ناگهانی راموس شد.

*کل فصل را بباز اما ال کلاسیکو را ببر

با وجود اینکه این بازی هم مثل بقیۀ بازی ها سه امتیاز دارد، اما بنا به اظهارات مدیران این دو باشگاه بزرگ قرار بود همۀ بازی های لالیگا را ببازند در ازایش ال کلاسیکو را ببرند حالا این دو تیم با این تساوی این فصل را به گند کشیدند که این مسئله قابل تأمل است. هر دو سرمربی هفته پیش از ال کلاسیکو را فدای این بازی حساس کردند و احتیاط را در دستور کار قرار دادند و در بازی جام حذفی بازیکنان کلیدی دو اخطاره خود را از ترس سه اخطاره شدن روی نیمکت نشاندند. با همۀ این وجود بازی همچون روال گذشته نچسب از آب در آمد.

*رییس کمیته انضباطی

پیش از ال کلاسیکو رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اسپانیا در اردوی بارسلونا و رئال مادرید حاضر شد و با کشیدن خط و نشان دو تیم را به بازی محتاطانه تشویق کرد. که این امر منجر به توقف نمایش تحسین برانگیز بازیکنان متعصب در ارائه بازی زیبا شد. رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ضمن تهدید فراوان به پایبندی بازیکنان به اصول اخلاقی و تاکید بر رقابت سالم بازیکنان در زمین توصیه کرد تماشاگران فقط تیم خود را تشویق کنند و شعار های کمیته انضباطی پسند سر دهند. در غیر اینصورت با جریمه های سنگین روبرو خواهند شد.

*جوسازی های رسانه ای سباستین ظیا

در آستانۀ برگزاری ال کلاسیکو در برنامه صبح بخیر اسپانیا سباستین ظیا مجری برنامه صحنه ای از مسابقۀ رئال مادرید و حریفش در سری رقابت های لیگ نشان داد که در ضربۀ ایستگاهی کریستیانو رونالدو پشت توپ ایستاده و داور نزدیک می شود و سوت را نشانش می دهد و به رونالدو چیزی می گوید. با لب خوانی این صحنه که به تعبیر ظیا داور گفته است: “این سوت می بینی؟ اگه توپ گل بشه این سوت می کنم تو حلقت شیر فهم شد؟!” تا رونالدو دستپاچه شود و ضربه را در آن مسابقه خراب کند. بدین ترتیب داور از ترس افشاگری ظیا بازی را ضمن درآوردن به نفع رئال بگیرد.

*فرامین دپارتمان داوری

در حالی که بارها در محوطه جریمۀ هر دو تیم صحنه های مشکوکی به نظر رسید اما داور بنا به توصیۀ اخلاقی دپارتمان داوری مبنی بر رأفت و مهربانی هر چه بیشتر با بازیکنان خاطی از توقف های بیجا جلوگیری کرد تا بازی دنبال شود. این توصیۀ انسان دوستانه بسیاری را به این اشتباه انداخت که داور از بالا دستور گرفته تا بازی را در بیاورد که چنین چیزی تکذیب می شود.

*اوت دستی و بزن زیرش

با استناد به آمار منتشر شده از بازی میزان غیرت ۵۱ به ۴۹ به نفع کاتالان ها بوده اما در مقابل شاگردان زیدان در اوت دستی گوی سبقت را از بازیکنان انریکه ربوده بودند. این در حالی است که آمار نشان می دهد هر دو تیم در میزان بزن زیرش به تساوی رضایت دادند.

*بازی هوشمندانه

به عقیده کارشناسان ال کلاسیکو از آن بازی هایی است که چندان بار فنی ندارد و نتیجه اش هم به رتبه تیم ها در جدول ربطی ندارد و بیشتر بار روانی دارد. این کنترل بر احساسات و بازی هوشمندانه و شانس است که پیروز میدان را تعیین می کند.

*درگیری فیزیکی مربیان

ساکت اونزوئه دستیار انریکه خطاب به کمک زیدان گفت: من بچه پائین شهر بارسلونم حالا واسه من نقش بازی می کنی بعد بازی دم در استادیوم وایستا اگه دل و جگر و قلوه داری. خرمهیرو هم ضمن امتناع از نام بردن از ساکت اونزوئه برای انریکه متاسف شد که چنین دستیارانی دارد و از بازی با غیرت تیم خود تمجید کرد.

منتشر شده در : هفته نامه چلچراغ

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر