menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

میرزا حسین كریمی مراغه‌ ای

طنز تنها خنداندن نیست و باید پیام داشته باشد

كریمی مراغه ای، شاعر پیشكسوت و آذری زبان كشورمان كه در عرصه شعر طنز چندین دهه فعالیت داشته است، با محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری دیدار و از حوزه هنری بازدید كرد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری، میرزا حسین كریمی مراغه‌ای شاعر طنزپرداز معاصر آذربایجان چهارشنبه 9 اردیبهشت ماه با حضور در دفتر ریاست و دفتر طنز حوزه هنری، دیداری صمیمانه با مومنی شریف و فیض داشت. این شاعر كشورمان ضمن آن كه در شعر طنز به زبان آذری سرآمد است، از عاشقان اهل بیت (ع) نیز بوده و كتاب های نوحهٔ او از كتاب های طنزش بیشتر است. مجموعه‌های طنز این شاعر پیش كسوت كشورمان در شش جلد و با عنوان رنگارنگ به چاپ رسیده است.
محسن مومنی شریف در دیدار خود با كریمی مراغه‌ای، با بیان این كه از نوجوانی با آثار این شاعر پیش كسوت كشورمان آشنا بوده است، عنوان كرد: طنزهای ایشان بسیار بر دل می نشیند. مراغه ای دایره المعارفی از فرهنگ و نوع مناسبات و دیدگاه های آذری زبان‌های كشور است. برای شناخت آذری زبان‌ها كه بخش عظیمی از مردم كشورمان را تشكیل می دهند می توان به آثار ایشان رجوع كرد. فرهنگ كشور ما بدون فرهنگ آذری زبان ها چیزی كم دارد.
مومنی همچنین خاطرنشان كرد: یكی از ویژگی‌های استاد طنز است. طنزهای ایشان فاخر است و مسائل جامعه را می بینند و در عین حال در آثارشان به كسی توهین نمی‌كنند و هیچ قشری از جامعه را نمی‌رنجانند.
ناصر فیض نیز در این دیدار به تشریح دفتر طنزحوزه هنری پرداخت و گفت: ابوالفضل زرویی‌نصرآباد نخستین بار پیشنهاد تاسیس این دفتر را ارائه كرد و از سال قبل این دفتر فعال است و محلی است برای گردهمایی طنزپردازان جوان و پیش كسوت و شب‌های شعر «در حلقه رندان» نیز بیش از 10 سال است كه در این دفتر برگزار می شود.

كریمی مراغه ای: طنز و تفریح در یك رشته نیستند
میرزا حسین كریمی مراغه‌ای نیز در سخنانی ضمن اشاره به این كه متاسفانه اكثر طنزپردازان جوان، طنز و تفریح را در یك رشته می دانند، اظهار كرد: فعالیت در زمینه طنز خیلی دشوار است و طنزپرداز باید حقایق را در قالب طنز به مردم ارائه كند. طنز تنها خنداندن نیست و باید پیام داشته باشد.
وی با اشاره به شب شعر نیمه ماه رمضان و شعرخوانی شاعران متعهد كشور در حضور مقام معظم رهبری، اظهار كرد: سال ها پیش در زمان ریاست جمهوری مقام معظم رهبری در شب شعری كه مرحوم شهریار نیز حضور داشت، شعرخوانی داشتم و ایشان بنده را مورد لطف خود قرار دادند. امسال نیز بسیار خوشحال می شوم كه بتوانم در این شب شعر حضور داشته باشم.
وی همچنین گفت: در این سال ها صنعت شعر خیلی پیشرفت داشته است و این پیشرفت به بركت انقلاب اسلامی است و امیدوارم این جوانان از جلسات شعری كه مهیا شده است استفاده كنند.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر