menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

مرغ خفن

طنز : بسی مرغ ما را هزار آفرین!

وحید حاج سعیدی :
در هزاره سوم نوع برخورد با افراد با رویداد های اطراف شان دچار یک دگردیسی و تغییر اساسی شده است. در واقع افراد دیگر حال و حوصله اظهار نظر و موضع گیری و انتقاد و پیشنهاد سازنده و حتی غیر سازنده ندارند و به یک واکنش اینستاگرامی یا ارسال چند تا استیکر و صورتک که نشان دهنده خشم، خوشحالی، تعجب، نگرانی، عصبانیت و … است، بسنده می کنند. البته این مورد در سطح کلان هم دیده مــی شود. به عنوان مثال دوســتان در سـازمان ملل بــعد از فرو ریختن چند تن بمب روی سر مردم بی گناه یمن، تنها به «ابراز نگرانی» بسنده کردند و در حقش دعا!
اما راستش را بخواهید، ما در راستای وظیفه خطیری که در قبال مردم داریم؛ اولاً حال و حوصله ایـن جنگــولک بازی های فضای مجازی را نداریم؛ در ثانی دخالت در امور مختلف را از تکالیف علمی خودمان می دانیم و سیراب کردن طبع حقیقت جوی و راستی آزمای خوانندگان را بر خود واجب می دانیم. فلذا همواره سعی مان بر این است تا با تکیه بر علوم و دانش ارضی ، سماوی و بحری مان و سایر علوم غریبه نظیر علم الاشیاء و … به ارائه راهکار های مدبرانه و فلک فرسا بپردازیم تا در این هجوم پسا تحریمی کشورهای مختلف ، اقتصاد مملکت را از گزند اجانب حفظ کنیم. اما داستان چیست که ما را دچار سندرم دغدغه اقتصاد فرا تحریمی کرده است.
به حضور انور تان عارضم، درحالی که سال گذشته ۱۵۰ هزارتن مرغ و تخم مرغ ایران صادر شد و این روند در سال جاری با در نظر داشتن بازارهای جدیدی مانند روسیه رو به توسعه است، یک اتفاق جالب رخداده است و آن اینکه روسیه نیز بر اساس رایزنی‌های صورت داده با ایران، خواهان صادرات مازاد گوشت قرمز و مرغ خود به ایران است!
الکساندرنیکولاویجتکاچف وزیرکشاورزی فدراسیون روسیه گفت: صادر‌کنندگان روسی علاقه‌مند به صادرات گوشت و مرغ حلال به ایران هستند، زیرا تولیدات ما در این بخش توسعه پیدا کرده است و با تولید مازاد رو به ‌رو هستیم.
این مقام روس با اشاره به این که بنده در این سفر به عنوان یک تاجر به ایران آمده‌ام،افزود: ما انتظارداریم که شما با واردات محصولات پروتئینی ما به کشور خود موافقت کنید. حجتی وزیرجهادکشاورزی ایران در واکنشی سریع به این خواسته در پاسخ به همتای روس خود گفت: «ما موافق این امر هستیم.‌» اماتوضیح بیشتری در این زمینه نداد! ( روزنامه جوان )
ملاحظه فرموید.؟… از یک سو پرورش دهندگان مرغ و طیور با هزار خون دل و گرفتاری مرغ پرورش داده اند تا علاوه بر رنگین شدن سفره مــن و شما، چهار تا مــرغ هم به کشور های دیگر صادر کنند و دو ریال کاسب شوند. از طرف دیگر کشور همسایه بعد از مدت ها به ما رو انداخته و خواهان صادرات مرغ و محصولات پروتئینی به کشور ما شده است!
حالا سوال اینجاست که آیا این چالش با ارسال چهار تا استیکر و صورتک حل خواهد شد؟ قطعاً نه… اینجاست که باید به مدد تفکر و تدبیر چاره ای اندیشید و گرفتاری ها را به فرصت تبدیل کرد. فلذا در راستای پیشگیری از آنارشیسم یا نابهنجاری اقتصادی در بازار مرغ، چند پیشنهاد کاربردی در خصوص افزایش تقاضا و نیاز به واردات مرغ ارائه می شود:
الف) افزایش تعداد رستوارن ها و کبابی ها: به منظور افزایش میزان تقاضای مرغ در سطح کشور، پیشنهاد می شود که صدور مجوز رستوران و کبابی با سرعت بیشتری انجام شود و علاوه بر اعطای وام و تسهیلات، قوانینی جدید در خصوص حمایت از این عزیزان صورت پذیرد.
ب) پرداخت یارانه مرغ: پیشنهاد می شود دولت با پرداخت یارانه مرغ تحت عنوان « مرغانه» علاوه بر افزیش میزان تقاضا در خصوص مرغ و ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ، زمینه تغییر ذائقه و گرایش مردم به مرغ و گوشت سفید را فراهم سازد. این امر علاوه بر بالانس بازار مرغ باعث بالارفتن ضریب سلامتی مردم می شود.
پ) تولید چیپس و شامپوی مرغ: از عزیزان شاغل در بخش تولید چیپس و شامپو که از هر چیزی چیپس آن را تولید می کنند و اگر نشد، شامپویش را روانه بازار می کنند؛ درخواست کنیم ساخت چیپس و شامپوی مرغ یا شیر مرغ را در دستور کار خود قرار دهند.
ت) استفاده از رسانه ملی و سینما: توصیه می شود کارگردانان محترم در فیلم ها در عوض نمایش صحنه های خوردن پیتزا و سایر فست فودها، به نمایش مرغ در ژانر مختلف سوخاری، کبابی، تنوری و… بپردازند تا علاوه بر تحریک ذائقه مردم به سمت گوشت سفید، زمینه افزایش تقاضا و واردات آن را کلید بزنند.
ت) بازی های کودکانه: با توجه به نقش بازی های کودکانه در شکل گیری بسیاری از زیرساخت های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی پیشنهاد می شود بازی هایی نظیر:«یه مرغ دارم روزی … تخم می ذاره» یا « نون بیار، کباب ببر» (ترجیحاً جوجه کباب) در مدارس ابتدایی و مهد های کودک مورد توجه بیشتر مربیان قرار گیرد.
منبع : روزنامه اطلاعات

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر