menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

محسن سوهانی

طنز باید آسیب شناسی و تخصصی شود

محسن سوهانی کارگردان آثار “عبدل بیل رستگار می شود” و “کافه کربلا” با اشاره به جایگاه طنز در کشور گفت: در جامعه ما فرهنگ نقدپذیری پایین آمده؛ در صورتی که یکی از مولفه های طنز همین نقدپذیری است.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، محسن سوهانی درباره طنز کشور و جایگاه آن در سینمای ایران گفت: مقوله طنز در سینما به صورتی تحت تأثیر کلیت آن قرار گرفته است. در جامعه ما فرهنگ نقدپذیری پایین آمده؛ در صورتی که یکی از مولفه های طنز همین نقد پذیری است. این موضوع باعث شده است تا هنرمندان ما در عرصه سینما بیشتر به کمدی رجوع کنند تا طنز. وی در ادامه افزود: جشنواره ها می توانند با نگاه تخصصی به طنز موجب موفقیت طنز شوند.

محسن سوهانی

کارگردان “کافه کربلا” با تأکید بر این که طنز نیاز به حمایت دولتی دارد، گفت: باید طنز آسیب شناسی و تخصصی شود. در این جشنواره ها برگزاری نشست های تخصصی می تواند بسیار کمک کننده باشد. سوهانی که در این جشنواره با اثر دیگری نیز به نام “عبدل بیل رستگار می شود” شرکت کرده است، با بیان این که حمایت از هنرمندان فقط در یک دوره از این جشنواره ها نباشد، ادامه داد: اگر این حمایت ها درازمدت و ادامه دار باشد، می تواند نقش مثبتی را در طنز ایفا کنند.
این هنرمند طنزپرداز درباره فعالیت هنری خود در عرصه طنز گفت: طنز علاقه اصلی من بوده است و من از ۹ سالگی شروع به طنزنویسی کرده ام و در همان سن در مجله “خورجین” و بعد به مرور زمان در نشریات دیگر از جمله “بچه ها گل آقا” همکاری داشته ام اما چون عرصه جدی برای این فعالیت نبود نتوانستم فعالیت تخصصی داشته باشم و هر زمان که شرایط مساعدی وجود داشت یک کار طنز انجام دهم.

هشتمین جشنواره سراسری طنز سوره

وی در پایان خاطرنشان کرد: در بحث فیلم سازی جنبه های حمایتی مهم است؛ زیرا فیلم ساز نمی تواند از پس هزینه تولید بربیاید و نهادی که بتواند مانند حوزه هنری و وزارت ارشاد به طور جدی از این هنرمندان حمایت کند، نداریم و بهتر است ساز و کاری در سینما باشد که فقط به بحث طنز بپردازد. مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره سراسری طنز سوره با معرفی برگزیدگان در بخش های مختلف، روزهای ۲۴ تا ۲۶ مردادماه سال جاری در حوزه هنری برگزار خواهد شد.

محسن سوهانی در یک نگاه :

متولد ۱۵ بهمن ماه ۱۳۶۵ در شمیران . آغاز فعالیت مطبوعاتی از سن ۹ سالگی با چاپ مقالات طنز در ماهنامه ی خورجین . تالیف مجموعه داستانی تحت عنوان ( جوان و نیایش ) در سن ۱۲ سالگی . نویسندگی برای رادیو ، همکاری با نشریات مختلف و شرکت و کسب رتبه در جشنواره های متعدد ادبی. مدیرمسئولی و سردبیری نشریات موج نو و خردنامه روشنان ، عضویت در هیات تحریریه ی نشریه ی آینه ( نشریه ی داخلی انجمن مستندسازان ) و نشریه تخصصی فیلم کوتاه . همکاری با نشریات و روزنامه های مختلف و سایت های اینترنتی در زمینه مقاله نویسی . ساخت فیلم های کوتاه آماتور از سنین نوجوانی . ساخت اولین فیلم حرفه ای تحت عنوان مستند ( کهنه های همیشه نو ) در سن ۱۴ سالگی .

تولید بیش از ۱۰ فیلم کوتاه و بلند مستند و داستانی . فعالیت در عرصه پژوهش علوم انسانی به ویژه در حوزه ی فلسفه ، علوم سیاسی ، ادبیات و جامعه شناسی . فعالیت در زمینه های مختلف سینمایی از قبیل کارگردانی – تهیه کنندگی – پژوهش – فیلم نامه نویسی و مدیریت تولید در پروژه های داخلی و بین المللی . فارغ التحصیل نخستین کارگاه آموزش تخصصی مستندسازی در ایران . فارغ التحصیل فیلم سازی از انجمن سینمای جوانان ایران و برنامه سازی تلویزیونی از موسسه ی سروش . کارشناس ارشد تولید رسانه ی دانشگاه صدا و سیما . عضو پیوسته ی انجمن مستند سازان سینمای ایران ( جوان ترین عضو ) . عضو هیات موسس انجمن هنری گفتار نیک . موسس و مدیر موسسه فرهنگی هنری سها . عضو هیات اجرایی جشن سینمای مستند و کمیته برگزاری یازدهمین جشن سینمای ایران ( جشن خانه سینما ) ، عضو هیات داوران مجله تخصصی فیلم کوتاه در بیست و ششمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران و …

وبلاگ : http://mohsensohani.blogfa.com/

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر