menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

گاو

طنز : اندر خم جناب گاو و معده اش

سید ابوالفضل طاهری :
مدتی می شود به کمپین صردرد (صرفه جویی در رفتن به دستشویی) پیوستم و در امر مصرف آب خساست می ورزم، زباله ی تر را از خشک جدا می کنم و مدت زمان استحمام را به پنج دقیقه کاهش داده ام. همین دو هفته پیش بود برای خدمت به محیط زیست ماشینم را برای فروش نزد ممد بنگاهی گذاشتم. تمام لامپ های خانه را به نوع کم مصرفش تغییر دادم، شیرهای آب را بررسی کردم که چکه نکند تا به این ترتیب خدمت بزرگی به محیط زیست کرده باشم. وجدانم را مرخص کرده و گوشه ای لم داده بودم و تلویزیون نگاه می کردم که وانگهی پژوهشگران کشف کردند میزان تخریب گاز متان ناشی از معده ی گاو تا صد برابر بیشتر از گاز دی اکسید کربن است.

عجب دنیایی شده! عمری نان و نمک مان را خوردی و آخرش نمک دان شکستی. عمری شیر و پنیر ات را خوردیم نمی دانستیم مار در آستین خود پرورش دادیم. چه کسی فکرش را می کرد گاو با آن همه وقار و چهره ی مصمم خود بنا دارد بزرگترین انقراض جانداران را رقم بزند. الهی معده ات سوراخ شود که با این ندانم کاری لایه ی اوزون را سوراخ و انسان را بدبخت کرده ای. بشکند این دست که نمک ندارد این همه خوبی کن برایش یونجه بیار، ذرت بکار خوب مزد آدم را گذاشتی کف دستمان، می دانی لایه ی اوزون سوراخ شود چه خاکی بر سرمان می شود!؟ از کجا بدانی گاو را چه به این حرف های قلمبه سلمبه، تو با آن همه متانت گاز متان ات را در طبیعت رها می کنی بی آنکه بدانی لایه ی اوزون سوراخ می شود و گرمای بیشتری از سوی خورشید می آید و بخشی از ذخایر آب آشامیدنی جهان یعنی یخچال های طبیعی آب شده و غیر آشامیدنی می شود. سطح دریا بالا می آید و شهرهای ساحلی زیر آب می روند.

گاو

ساحل نشینان مهاجرت می کنند و روی سر بقیه مردم مهمان که چه عرض کنم آوار می شوند. نرخ مهاجرت و نرخ مهمانی بالا می رود. حیواناتی که از مجاورت باد خنک و حضور در محضر کولر محروم اند منقرض می شوند. خشکسالی‌ شیوع می یابد، سیل‌ شال و کلاه کرده و راه می افتد، توفان‌های مهیب‌ از راه می رسند و بادهای گرم می وزند و منجر به آتش سوزی جنگل ها می شوند. آتش جنگل جهان را گرم تر می کند و باقی مانده ی حیوانات را از بین می برد. گاز منتشر شده از لاشه ای این حیوانات لایه اوزون را به دالان اوزن تبدیل می کند. جنگل بیابان می شود غذای آن چند حیوان قسر در رفته هم نابود می شود و پس از نابود شدن حیوانات و پوشش گیاهی جهان نابود و کلک انسان کنده می شود. ده دوازده خانوار خوشبخت و پولدار باقی مانده به مریخ عزیمت کرده و آنجا سیب زمینی پرورش می دهند و چشم انتظار مرگ می شوند.

خجالت نمی کشی دو روز قیمت گوشت گران شد این همه پر فیس و افاده شده ای اگر جلوی شکمت را گرفته بودی الان جلوی زندگی ما را نمی گرفتی. حیوان بی وفایی هستی آن همه از خوبی هایت در کتاب های درسی تعریف کردیم آن همه برایت نوشابه باز کردیم آن همه هندوانه زیر بغلت دادیم این بود جواب آن همه خوبی!؟ خجالت هم چیز خوبی است! حالا باز می گفتند سگی خوکی می گفتیم نجس است از آنها بعید نیست تو دیگر چرا!؟ آنگونه که تو با گاز معده ات جهان را به نابودی کشانده ای از دست موشک بالستیک بر نمی آمد. تنها راه حلی که پیش روی ما مانده تحریم است. چنان بخوریمتان که حتی یک رأس گوساله هم از شما نماند که معده داشته باشد، که معده اش گاز متان تولید کند. تا منقرض شوی، بلکه دنیا نجات پیدا کند.

منتشر شده در : نشریه بعد پنجم طنز

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر