دومین جشنواره رسانه های شهری در بخش های مختلف مانند روزنامه، خبرگزاری ها، سایت های خبری، کاریکاتور، طنز، رادیو و تلویزیون، اینفوگرافی و بحث های مدیریت جهادی برگزار شد.
به گزارش شیرین طنز، به نقل از جوان آنلاین، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با بیان اینکه نخستین جشنواره رسانه های شهری با هدف تقویت زمینه مناسب برای افزایش مشارکت و تسهیل گری در اطلاع رسانی عام و وثیق کردن ارتباطات انسانی برگزار شد، گفت: موضوعات مطرح شده در جشنواره از جمله موضوع شهر و فرهنگ بر اساس محورهای ۱۸ گانه اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران استخراج شده است. ضمن اینکه تلاش کردیم تا در قالب کمپین “آسمان آبی و زمین پاک” موضوعاتی چون زیست شهر، خدمت رسانی بهتر به مردم، حمل و نقل، آلودگی هوا و مدیریت جهادی را مورد توجه قرار دهیم.
دکتر شهرام گیل آبادی با اشاره به تعداد آثار ارسالی به جشنواره تصریح کرد: جشنواره رسانه های شهری با ارسال ۵ هزار و ۶۷۰ اثر و راهیابی ۲هزار و ۳۲۰ اثر در بخش رقابتی به یکی از جشنواره های مرجع در حوزه رسانه تبدیل شده است.
وی افزود: از میان تعداد آثار ارسالی ۹۹۱ اثر تلویزیونی، ۸۳۰ اثر رادیویی، ۶۸۰ اثر مطبوعاتی، ۱۷۴۵ اثر خبرگزاری، ۱۸۰ اثر طنز، ۲۲۳ اثر کاریکاتور و ۱۰۰ عکس دیده می شود. این میزان آثار نیز توسط ۴۲ داور مورد بررسی قرار می گیرد.
رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در پایان خاطر نشان کرد: در اختتامیه این جشنواره ۴۲ اثر به عنوان آثار برتر و برگزیده انتخاب شده و اهدای ۲ نشان میلاد در قالب مدیریت جهادی نیز از دیگر جوایز ارزنده این جشنواره بود. همچنین از برگزیدگان دو موضوع خط سفید و پسماند نیز به شکل مجزا تقدیر شد.
به گزارش شیرین طنز، علیرضا کاردار، طنزپرداز مشهدی، در دومین جشنواره رسانه های شهری با متن طنزی درباره معضلات مترو، تاکسی و اتوبوس سواری شرکت کرده و برنده جایزه اثر برتر بخش طنز شدند.