menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

سید مسعود کیمیاگر

طنزپرداز دکتر سید مسعود کیمیاگر درگذشت

سید مسعود کیمیاگر یکی از متخصصان تغذیه که دستی هم در ادبیات طنز داشت و از طنزپردازان محسوب می‌شد، صبح 7 تیر 94 دار فانی را وداع گفت.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، مسعود کیمیاگر متخصص علوم تغذیه و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی صبح امروز درگذشت.

سید مسعود کیمیاگر

سید مسعود کیمیاگر

وی در سن 71 سالگی و به علت سرطان جان خود را از دست داد. مراسم تشییع جنازه ایشان 8 تیر 94 ساعت 8:30 و از مقابل محل انستیتو تغذیه ایران صورت می‌گیرد.

در این ارتباط سیدضیاءالدین مظهری یکی از متخصصان تغذیه و همکار کیمیاگر به فارس گفت: از موقعی که خبر را شنیدم بهت‌زده شدم چرا که ایشان از استادان برجسته رشته تغذیه بود و خدمات بسیار شایانی مانند تربیت دانشجویان در مقاطع مختلف داشت.

وی ادامه داد: وی توانست شاگردان فرهیخته‌ای را تحویل جامعه دهد در حالی که خود او نیز از دانشجویان ممتاز دکتر هدایت بنیانگذار رشته علوم و تغذیه در ایران محسوب می‌شد که توانست مدارج علمی را پله پله طی کند و به مرتبه استادیاری برسد.

مظهری فقدان کیمیاگر را برای تمام همکاران علوم تغذیه‌ای غیرقابل جبران دانست و گفت: ایشان علاوه بر تربیت نسل جوان دستی هم در ادبیات طنز داشت و در گذشته زمانی که مجله گل‌آقا منتشر می‌شد مسائل تغذیه‌ای را در قالب طنز به مخاطبان عرضه می‌کرد.

وی بار دیگر فقدان این استاد فرهیخته را تأسف‌بار خواند و گفت: در همین چند ساعت گذشته بسیاری از دانشجویان در این ارتباط به من تسلیت گفتند که این مسئله نشان‌دهنده جایگاه دکتر کیمیاگر در میان دانشجویان بود.

مسعود کیمیاگر متولد 1323 در تهران بود و تحصیلات خود را در مقطع دکترای تخصصی علوم تغذیه و فوق لیسانس علوم غذایی و تغذیه از دانشگاه ایالتی ردآیلند آمریکا و لیسانس علوم غذایی و تغذیه را در دانشگاه علوم پزشکی تهران گذرانده بود.

سوابق علمی و اجرایی وی به شرح زیر است:

مسئول کمیته تغذیه شورای غذا و تغذیه کشور؛ مسئول گروه تغذیه مرکز ملی تحقیقات علوم پزشکی وزارت بهداشت؛ مشاور تغذیه برنامه جهانی غذا (WFP) در تهران؛ رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور؛ مدیر گروه رشته تغذیه انسانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی؛ مشاور سازمان بهداشت جهانی؛ رئیس مرکز همکاری با سازمان بهداشت جهانی در تهران؛ متخصص تغذیهWhite Plains Center for Nursing Care در نیویورک؛ سر دبیر مجله علوم تغذیه و صنایع غذایی ایران؛ عضو: هیئت ممئحنه و ارزشیابی رشته تغذیه وزارت بهداشت؛ کمیته کشوری دیابت؛ انجمن تغذیه ایران؛ انجمن تغذیه آمریکا؛ تیم ملی طرح ریزی استراتژی تغذیه ملی؛ عضوهیئت تحریریه مجلات: پژوهش در پزشکی؛ پژوهنده

از او 3 کتاب، 85 مقاله به زبان فارسی و 42 مقاله به زبان انگلیسی به یادگار مانده است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر