menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

محفل شعر طنز یک فنجان شعر برج میلاد

طنزپردازان در برج میلاد ششمین فنجان شعر را نوش جان کردند

ششمین برنامه از سلسله نشست‌های «یک فنجان شعر» برج میلاد تهران با حضور شاعران طنزسرا برگزار شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از ایسنا، این برنامه در شب میلاد پیامبر اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) با شعرخوانی ناصر فیض، سعید بیابانکی، علیرضا لبش، امید مهدی‌نژاد و شهرام شکیبا همراه بود. شاعران در این نشست علاوه بر خواندن بخشی از شعرهای طنز چاپ نشده‌شان، بخش‌هایی از کتاب‌های خود برای حاضران خواندند.

در این نشست، شهرام شکیبا پیش از شعرخوانی در سخنانی کوتاه به انتقاد از برخی رویه‌های مرسوم در نشست‌ها و برنامه‌های طنز پرداخت و گفت: می‌توانم بگویم در حال حاضر از نظر کمیت و تعداد جلسات شعرخوانی طنز، در نقطه خوبی قرار داریم ولی به لحاظ کیفیت کارنامه مطلوبی نداریم.

وی با بیان اینکه شعرهایی که برای خواندن در این نشست انتخاب کرده، طنز است ولی نه برای خنداندن مخاطب، افزود: به نظر من هدف و خطی را که باید در شعر طنز دنبال کنیم، دست‌کم در رسانه‌های تصویری و مکتوب و نیز جلسه‌های شعرخوانی، گم کرده‌ایم و سطح کار را تنزل داده‌ایم. امیدوارم کمی بیشتر به طنز جدی توجه شود و هدفمان از برگزاری جلساتی از این دست، صرفا خنداندن مردم نباشد.

در این نشست همچنین علیرضا بهرامی که اجرای برنامه را هم برعهده داشت، طبق روال این نشست‌ها، علاوه بر معرفی «ابوالقاسم حالت» به‌عنوان یکی از پیشکسوتان شعر طنز معاصر، با تاکید بر این‌که آثار او بیش از هرچیز به مسائل اجتماعی نظر داشته است، نمونه شعر طنزی از او را برای حاضران خواند.

بیشتر شعرهایی که در «یک فنجان شعر ۶» خوانده شدند، سویه‌های اجتماعی داشته، ضمن انتقاد از رفتارهای فردی، مُدهای روز و روابط ازهم گسیخته اجتماعی، به مسائلی پرداخته بودند که نسل امروز در جامعه شهری با آن‌ها دست به گریبان است. مصطفی غضنفری، سیدوحید حسینی، میلاد ماهیار و حسین آهنی، از جمله دیگر شاعران حاضر بودند که در این برنامه شعرخوانی کردند.

نشست‌های «یک فنجان شعر» از تیرماه امسال در برج میلاد تهران به‌ضورت ماهانه برگزار شده است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر