menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

هشتمین جشنواره سراسری طنز سوره

«شیرجه دوبل» در هشتمین جشنواره طنز سوره

یك عكاس باسابقه كشورمان گفت: با زبان عكاسی طنز می‌توان حرف‌های بسیاری زد.

به گزارش شیرین طنز، سید علی سیدی كه با اثری به عنوان «شیرجه دوبل» در هشتمین جشنواره طنز سوره شركت كرده، در گفت و گو با پایگاه خبری حوزه هنری با تشكر از حوزه هنری برای قرار دادن بخش عكس طنز در این جشنواره گفت: در شرایط كنونی كه بسیاری از مسائل و مشكلات روزمره وجود دارد و درباره رواج افسردگی هشدار داده می شود، طنز می تواند بسیاری از این مشكلات را كم كند و برای دقایق و ساعاتی هم كه شده، لبخند را به لب مخاطب بیاورد.
سیدی تاكید كرد: لازم است دستگاه ها و نهادهای مختلف دست به دست هم دهند و از طریق رسانه و هنر برای بهبود روحیه افراد جامعه گام بردارند كه یكی از این گام ها استفاده از زبان طنز نوشتاری یا تصویری است.

پوستر هشتمین جشنواره طنز سوره

عضو انجمن خانه عكاسان مشهد با بیان این كه در كشورهای دیگر به مقوله طنز و عكس طنز توجه می شود، گفت: به عنوان مثال، لهستان جشنواره بین المللی طنز كاریكاتور، نقاشی و عكس دارد یا این كه در بلغارستان 41 سال است كه دوسالانه عكس طنز برگزار می شود كه یكی از عكاسان مشهد هم مقام اول عكس طنز را از این جشنواره دریافت كرده است.
سیدی همچنین ادامه داد: یكی از دغدغه های خود من هم از سال 2005 كه مقام اول نمایشگاه عكس طنز را به دست آوردم، عكاسی طنز بوده كه یك شاخه از عكاسی مستند اجتماعی است و معتقدم استفاده های بسیاری می توان از این ابزار كرد.
وی درباره فعالیت هایش در زمینه عكس طنز گفت: تا كنون چندین نمایشگاه درباره عكس طنز برگزار كرده ام و با این كه عكاسی طنز كار ساده ای نیست اما احساس می كنم جای این شاخه از عكاسی در كشور ما خالی است و باید در آن فعالیت كرد. سیدی با بیان این كه عكاسان ایرانی درك عمیق تر و چندلایه ای نسبت به مفهوم طنز دارند اشاره كرد: با این ظرفیت های بالای عكاسانمان حیف است كه از این توانایی ها استفاده نكنیم و تنها به مسابقات عكس جدی اكتفا كنیم.
این عكاس با تاكید بر این كه از طنز برای حل مسائل اجتماعی می توان بهره گرفت ادامه داد: با توجه به اهمیت طنز در جامعه، پیشنهاد من این است كه یك خانه طنز تاسیس شود كه شامل بخش های مختلف از جمله عكس طنز شود.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر