menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

استاتوس باز

شوخ‌ طبعی ایرانیان در فضای مجازی در “استاتوس باز” منتشر شد

«استاتوس‌باز»، گزیده‌ای از شوخ‌ طبعی ایرانیان در فضای مجازی است که به همت مسعود مرعشی گردآوری شده و در اختیار علاقه مندان به طنز قرار گرفته است.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار مهر، این روزها مردم کشورمان همانند دیگر مردم جهان زمان زیادی را در شبکه‌های اجتماعی سپری می کنند. بخش قابل توجهی از این حضور در فضای مجازی به شوخ طبعی می گذرد. شوخ طبعی هایی که گاه هزل گونه و فقط برای تفنن و وقت گذرانی است و گاه انتقادهای طنزآمیز پشت خود دارد.

حالا انتشارات «کتاب آمه» کتابی به نام «استاتوس باز» در ۱۲۰ صفحه منتشر کرده که گزیده‌ای از شوخ طبعی ایرانیان در این فضا از مهرماه ۱۳۹۱ تا تیرماه ۱۳۹۳ است. مسعود مرعشی»، طنزنویس مطبوعات، گردآوری و انتخاب این جملات را برعهده داشته و این جمله‌ها را از میان استاتوس‌های نویسندگان، روزنامه‌نگاران، طنزنویسان و مردم عادی گلچین کرده است.

استاتوس باز

استاتوس باز

ملاک انتخاب جملات بامزگی و قابلیت انتشار عمومی عنوان شده و مجموعه آنها می تواند بازتابی از واکنش‌ها و عکس‌العمل‌های هموطنانمان نسبت به وقایع و شرایط مختلف باشد. بخصوص در کشوری که مردمش نسبت به بسیاری از پدیده های واکنش‌های آمیخته به طنز دارند.

احمد پورنجاتی در بخشی از مقدمه این کتاب می‌نویسد: «قصد تایید فله‌ای هر چه به نام «استاتوس» و گزافه‌گویی در این باره را ندارم اما، آیا در پس بسیاری از این‌ها، منظومه‌ای از: توانمندی اندیشگی، خلاقیت هنری، مهارت هدف‌گیری و البته زیرکی طنازانه نمی‌یابید!؟ چه بخواهیم یا نه، چه بپسندیم یا نه، اینک «استاتوس»، بخشی بسیار گسترده و پیشرونده و تاثیرگذار از «الگوی فرهنگ عمومی» را در همه جای جهان تشکیل می‌دهد و جامعه ما نیز به ویژه در گستره لایه‌های اجتماعی کنشگر در عرصه عمومی، در چنین حال هوایی‌‌ست…»

او در ادامه پیشگفتار خود آورده است: «نمی توانم از هوشمندی و نازک بینی مسعود مرعشی در انتخاب و گرد آوری «استاتوس ها، ناستوده بگذرم. این مهارت البته به توانمندی طنازانه نیاز دارد که مولف «استاتوس باز» ما خودش این کاره است!»

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر