menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

شمعدانی‌ها با زبان طنز از مهاجرت می‌گوید

ایوب اقاخانی که نمایش جدیدش با نام «شمعدانی‌ها» را از 21 بهمن روی صحنه می‌رود در این اثر به بیان موضوع مهاجرت با دیدگاهی طنازانه می پردازد.

ایوب آقاخانی کارگردان نمایش «شمعدانی‌ها» درباره اجرای این اثر نمایشی در تالار حافظ به خبرنگار مهر گفت:

از دوشنبه 21 بهمن ماه دومین نمایش کمدی گروه تئاتر پوشه به نام «شمعدانی‌ها» در تالار حافظ به صحنه می رود. این نمایش 70 دقیقه ای به یک مقوله اجتماعی که در نمایش‌های پیشین من هم وجود داشته است، می پردازد. موضوع مهاجرت این بار با حال و هوای طنازانه و کمیک به تصویر کشیده می شود.

وی افزود:

با اطمینان می گویم که این نمایش شباهتی به لحاظ فرم و اجرا به کمدی های دیگر در تئاتر کشور ندارد. «شمعدانی ها» نیز مثل «مرثیه ای برای یک سبک وزن» که آن هم در سال 88 نمایش متفاوتی به حساب می آمد با نگاهی غیرمتعارف به مقوله ریتم، دیالوگ نویسی، تحرک فیزیکی، فرم و ژانر اجرا می‌شود. تاکید می کنم کم‌نظیر که این به معنای با کیفیت نیست بلکه از این واژه به این معنا استفاده می کنم که در تئاتر کشور ما کمتر تجربه شده است. اما همانطور که مردم «مرثیه ای برای یک سبک وزن» را دوست داشتند امیدوارم این نمایش هم مورد توجه قرار بگیرد.

آقاخانی درباره شرایط تولید این اثر نمایشی گفت:

مطمئنا این نمایش به صورت خصوصی تولید و اجرا می شود و تهیه کننده آن نیز پیمان پژوهنده یکی از فعالان اقتصادی کشور است که به صورت مشارکتی در تولید این نمایش ورود کرده است.

بازیگر «سقراط» درباره بازیگران نمایش توضیح داد:

خوشحالم که از نسل پرانرژی بازیگران در این اثر نمایشی استفاده کرده‌ام. این چهارمین همکاری مشترکی است که با حمیدرضا نعیمی دارم. ما مدام جایگاهمان در کارهای یکدیگر از نویسنده به بازیگر و برعکس تغییر می کند. همچنین از مخاطبان دعوت می کنم بازی وحید نفر را در نقش پیرزنی که دچار بیماری آلزایمر است ببینند.

این کارگردان تئاتر یادآور شد:

قرار است مراسم افتتاحیه ای برای این نمایش با حضور هنرمندان و بنیاد خیریه بهنام دهش‌پور در تالار حافظ برگزار شود. در این مراسم حضور هنرمندانی چون فرهاد آییش، داریوش مودبیان، علی نصیریان و مائده طهماسبی پیش بینی شده است که در صورت هماهنگی قطعی با این عزیزان افتتاحیه نمایش با حضور آنها برگزار خواهد شد.

کارگردان «نام همه مصلوبان عیسی است» درباره بیان دغدغه هایش از طریق یک نمایش کمدی گفت:

در هر دو باری که نمایش کمدی به صحنه بردم تلاش کردم بیشترین استفاده را برای خانه‌تکانی خودم انجام دهم. همچنین سعی کردم در رویکردی که به نمایش کمدی داشتم از زاویه‌های منطقی بسیاری از آثار رئالیستی دور شوم و به خودم اجازه بدهم که از پوسته آراسته و پیراسته کارهای اجتماعی خارج شده و سعی کنم تن به جنونی هنرمندانه بدهم.

بازیگر «نویسنده مرده است» درباره سپردن نقش یک پیرزن به وحید نفر گفت:

بازی وحید نفر در نقش یک پیرزن شکفتگی ذهنی عجیب و غریبی بود که گرچه در دل تمرینات پیش آمد در همان هفته اول تمرین ها مورد استقبال و تثبیت قرار گرفت تا جایی که امروز به داشتن چنین زاویه ای در اثر مفتخرم.

ایوب آقاخانی

وی با اشاره به الهام از کارتون «سیمپسون‌ها» در اجرای این نمایش گفت:

حتی در ابزار تبلیغاتی این نمایش مثل پوستر و بروشور سعی شده تایپوگرافی «سیمپسون‌ها» در زبان فارسی به «شمعدانی‌ها» منتقل شود.

گروه تئاتر پوشه در نظر دارد 50 درصد از عواید حاصل از فروش دو روز نخست نمایش کمدی «شمعدانی‌ها» طی روزهای دوشنبه 21 و سه‌شنبه 22 بهمن را به بنیاد خیریه دهش‌پور و کودکان سرطانی تحت حمایت این بنیاد تقدیم کند. علاقه‌مندان به تهیه بلیت‌های این نمایش می‌توانند برای خرید به سایت اینترنتی www.tiwall.com مراجعه کنند.

این اثر نمایشی از 21 بهمن تا دهه سوم اسفند هر روز ساعت 19:30 در تالار حافظ روی صحنه خواهد رفت. حمیدرضا نعیمی، آناهیتا همتی، علی میلانی، مرضیه صدرایی، وحید نفر، محسن رستگار، کیوان خانبگی به عنوان بازیگر در این اثر نمایشی روی صحنه می‌روند.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از لادن کنعانی طراح صحنه و لباس، الهام صالحی طراح چهره پردازی، کیوان معتمدی طراح نور، ارسلان آقاخانی طراح گرافیک، ساناز قراملکی و هلن بهرامی دستیاران کارگردان.

خبرگزاری مهر

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر