menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

شعریکاتور

«شعریکاتور» خواندنی شد

جدیدترین کتاب رضا احسان‌پور با عنوان «شعریکاتور» وارد بازار شد.
به گزارش شیرین طنز، این اثر طنز که با قالب ابداعی خود این نویسنده شکل گرفته، از سوی انتشارات «اقلیما» مهمان ویترین کتابفروشی‌ها شده است.
به گفته‌ی احسان‌پور، «شعریکاتور» شوخی با اشعار در قالب نثر است. «شعریکاتور» چهارمین کتاب و سومین اثر طنز این شاعر و طنزپرداز پرمخاطب کشورمان است. مجموعه مناجات طنز «چوپان معاصر» و مجموعه شعر طنز «خنده‌های امپراتور» هر دو با شش چاپ، رکورددار فروش انتشارات سروش و نشر آرما هستند. چاپ سوم مجموعه غزل این شاعر با عنوان «چه حرف‌ها» از انتشارات فصل پنجم هم چندی پیش منتشر شد.

شعریکاتور

در مقدمه این کتاب می‌خوانیم:
چیزی را که می‌خواهم بگویم، شاعران خوب درک می‌کنند؛ ولی مطمئن هستم برای کسانی که شاعر نیستند هم جالب است. ما شاعرها! گاهی میان صحبت‌ها و گفتگوهای روزانه، جملاتی می‌گوییم که بعداً با کمی تأمل، متوجه می‌شویم آن جمله می‌تواند یک مصراع از یک شعر بشود و برایش یک بیت و بعدتر، یک شعر گفت! مثل آن کسی که جاکلیدی پیدا می‌کند و مجبور می‌شود برای اینکه جاکلیدی به کارش بیاید، یک ماشین بخرد! البته همیشه هم اینقدرها تصنعی و ساختگی نیست. گاهی آن جمله در ناخودآگاه ما شاعرها می‌ماند، جا خوش می‌کند و به وقتش می‌آید بیرون. حالا این‌ها را گفتم که بگویم، بیایید با هم تصور کنیم که خیلی از شعرها و ابیات مطرحی که از شاعران خوبمان خوانده‌ایم، حاصل همین گفتگوهای روزانه‌شان بوده است؛ در ادامه‌ی تصور کردن، بیایید موقعیت آن گفتگو را تصور کنیم. به همین منوال، ابیاتی را که در ذهنم بود، تصور کردم و نتیجه‌اش شد این کتاب! اسمش را هم گذاشتم «شعریکاتور». معتقدم که شعریکاتور می‌تواند قالب تازه‌ای برای شوخی و طنز باشد. این کتاب، اولین کتاب طنز در قالب شعریکاتور در تاریخ طنز دنیاست! لبخند فراموشتان نشود.

مجموعه طنز «شعریکاتور» ۹۸ صفحه و ۷۰۰۰ تومان قیمت دارد و علاقمندان به سفارش اینترنتی همراه با امضا و یادداشت نویسنده، می‌توانند به سایت «احسان‌بوک» به نشانی www.EhsanBook.ir مراجعه کنند.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر