menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

شروع پخش “لبخند شمس” از شبکه آموزش+دانلود

«لبخند شمس» از عید سعید غدیر به مدت ۱۰ شب از شبکه آموزش تلویزیون پخش می شود.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از ایسکا نیوز، «لبخند شمس» به عنوان اولین تجربه برای پیوند هر چه بیشتر ادبیات فارسی با زبان ترکی آذری و همچنین نکوداشت هنرمندان و ادیبانی که در این راستا آثار ماندگاری آفریدند از شبکه آموزش سیما به روی آنتن می رود.

این برنامه طی ۱۰ قسمت ضمن شعرخوانی شاعران ترک زبان به دو زبان فارسی و ترکی آذری اجرا قطعات فرهنگ عامه منطقه توسط آتش تقی پور را پخش خواهد کرد. «لبخند شمس» به مروری بر داستان‌های مثنوی در قالب‌های طنز و نکوداشت علی نصیریان به پاسداشت ایفای نقش‌های ماندگار او در ساخته‌های زنده یاد علی حاتمی‌ چون «هزاردستان» و «کمال الملک» با زبان فارسی و لهجه آذری می پردازد.

این برنامه از عید سعید غدیر به مدت ۱۰ شب از شبکه آموزش سیما پخش می شود و ادامه این مجموعه در قالب «لبخند اقوام» پس از ماه محرم و صفر در سایر نقاط ایران و در میان سایر اقوام چون کرد، بلوچ، مازندرانی و… با هدف پیوند هرچه بیشتر زبان فارسی به عنوان مرجع با سایر زبان‌ها و گویش‌های اقوام ایرانی ادامه پیدا می‌کند.

«لبخند شمس» به تهیه کنندگی امیر قمیشی و با اجرای ناصر فیض و شهرام شکیبا هر شب ساعت ۲۲ از شبکه آموزش سیما به روی آنتن می رود. این برنامه در شهرستان خوی در کنار آرامگاه شمس تبریزی برگزار می‌شود.

قسمت هایی از این برنامه را در ادامه ملاحظه فرمائید :

شعر خوانی ترکی علی شجاع در لبخند شمس

شعر خوانی ترکی ساعد باقری در لبخند شمس

آتش تقی پور در لبخند شمس

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر