menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

سید مسعود شجاعی طباطبائی

شجاعی طباطبائی : گوینده «رادیو اسرائیل» ما را آدمخوار خطاب کرد

تهدیدهای آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره یک کاریکاتوریست ایرانی که حقایق را به تصویر کشید.
به گزارش شیرین طنز، سید مسعود شجاعی‌طباطبایی، هنرمند کاریکاتوریستی که با آثار خود توجه خیلی‌ها را در جهان به فعالیت‌های قبیحانه رژیم صهیونیستی و آمریکا جلب کرد و به خاطر برگزاری مسابقه بین‌المللی کاریکاتور «هولوکاست» از ورود به 20 کشور منع شد، در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص کاریکاتور و برخورد مخاطبان با این موضوعات گفت: آن چیزی که با عنوان کاریکاتور مطرح است، غلطی رایج و مصطلح است و کاریکاتور صرفاً طراحی اغراق‌آمیز از چهره است. ما هم اتفاقات بزرگی را در عرصه بین‌المللی توسط همین حوزه کار کرده‌ایم؛ مثل بحث مبارزه با رژیم صهیونیستی از طریق موضوع‌های مختلفی چون «غزه»، «فلسطینی خانه ندارد»، «هولوکاست» و … که باعث شده به شدت آن‌ها عصبی شوند و مواضع تند و سریعی را انتخاب کنند.

وی افزود: این برخورد به همه نشان داد که اصلاً این رژیم آن‌گونه که در دنیا اعلام شده، انتقادپذیر نیست و فعالیت من هم بیشتر در همین زمینه‌ها و در حوزه بین‌الملل بوده است.

این هنرمند با اشاره به بحث یمن عنوان کرد: آن‌ها به طور کلی مایل نیستند که مظلومیت و واقعیات را پوشش دهند و این سکوت آشکار نشان‌دهنده هراس آن‌هاست. همچنین زمانی که ما بحث داعش و ارتباط آن‌ها با این رژیم را مطرح کردیم، با واکنش‌های شدیدی از جانب آن‌ها مواجه شدیم و باز هم عدم انتقاد پذیریشان را بیش از پیش نمایان کردند.

سید مسعود شجاعی طباطبائی

وی درباره تهدیدهایی که از جانب این کشورها نسبت به او صورت گرفته، اظهار کرد: وقتی که رژیم صهیونیستی و آمریکا و … عصبانی می‌شوند، علاوه بر تهدید اقدام به هر کاری می‌کنند. گاه عناوین عجیب و غریب می‌دهند، مثلاً گوینده «رادیو اسرائیل» یک بار ما را آدمخوار خطاب کرد و این اتفاق من را به یاد گفته‌‌ای از شهید بهشتی می‌اندازد که می‌گفتند «ای آمریکا عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر» و رژیم صهیونیستی هم به همین جمله ارتباط پیدا می‌کند. بنابر این نه تهدیدهایشان جدی است و نه عملکردشان در این حوزه می‌تواند جدی باشد و من هم ترسی از این تهدیدها ندارم.

طباطبایی، در خصوص توجه به این موضوعات در کشور عنوان کرد: ما در همه اتفاقاتی که به نوعی جزو مسائلی هستند که نظام به آن معتقد بوده و ما هم هستیم، ورود پیدا کردیم. این فعالیت‌ها در عرصه بین‌المللی بسیار نمود داشته است؛ ولی در داخل در بعضی از رسانه‌ها بازخورد و نمود خوبی داشته و در برخی جاها این‌طور نبوده است و لازم به ذکر است که تلاش ما بر این بوده که تا جایی که می‌توانیم از امکانات مردمی استفاده کنیم و خوشبختانه موفق هم بوده‌ایم. چون من در مکانی کار می‌کنم که عنوان آن «خانه کاریکاتور» است و به همین جهت و تحت نظر سازمان فرهنگی و هنری شهرداری است. به همین خاطر امکانات خوبی هم برای این امر وجود دارد.

وی که سابقه مدیریت در مراکز مختلفی چون کیهان، خانه کاریکاتور ایران و انقلاب و … را دارد، راجع به این موضوع گفت: در اصل کار در هیچ کدام از این مراکز فرق نمی‌کند و مهم این است که بتوانیم یک مسئولیت را با موفقیت انجام دهیم و همه این کارها مکمل هم هستند و هیچ کدام مزیتی بر دیگری ندارد.

بعد از این صحبت‌ها این کاریکاتوریست از جهت‌گیری موضوعی کارهایش به این سمت و سو این طور تعریف کرد: من کاریکاتور را از 17 سالگی شروع کردم که آن موقع با موضوع جنگ گره خورد و من با تعدادی کارهای دیواری بزرگ با همان موضوع جنگ شروع کردم و 22 نقاشی اطراف فرودگاه کار کردم، بعد از این هم در عرصه مطبوعات به شکل حرفه‌ای کار کردم و الآن نیز در همین حوزه مشغولم و رفتن به این سمت و سو به واسطه همین شرایط و جریانات بوده است.

کاریکاتوریست انقلاب همچنین در خصوص مشکلات و سختی‌های این کار در مطبوعات، بیان کرد: هر جای دنیا یک شرایط و خط قرمزهای خاص خودش را دارد، به عنوان مثال مسائل اخلاقی و اعتقادی خط قرمزهای ما هستند و اگر تخطی در این حوزه‌ها صورت بگیرد، حتماً با آن برخورد می‌شود.

وی در خصوص پذیرش و گسترش کاریکاتور در کشور اذعان داشت:‌ الآن کارهای خوبی در این راستا صورت گرفته و به نظرم برنامه‌هایی مثل ورک شاپ‌ها، فراخوان‌ها و … که بشود با آن با جوانان و مخاطبان بیشتر ارتباط برقرار کرد، می‌تواند کمک بزرگی در کشف استعدادها و گسترش این حوزه باشد.

شجاعی‌طباطبایی خاطرنشان کرد: به طور کلی به نظرم الآن ایران در بهترین حالت خود قرار دارد و جزو 3 کشور برتر جهان در این عرصه محسوب می‌شویم.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر