menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

شب شعر طنز نشکود در شهر کویری شهداد برگزار شد

شب شعر طنز نشکود برای اولین بار در شهر کویری شهداد برگزار شد.
به گزارش شیرین طنز، به نقل از پایگاه خبری شهداد امروز، در این شب شعر که به همت انجمن ادبی واصل کرمانی شهر شهداد برگزار شد، ادب دوستان و طنزنویسان محلی و جمع کثیری از مردم نیز حضور داشتند. در این محفل ادبی به اهمیت طنز و تأثیر آن در پیشرفت جامعه پرداخته شد.
طنز پرداز و روزنامه نگار شهدادی که دکتری علوم ارتباطات است نیز به عنوان میهمان ویژه و کارشناس شب شعر طنز نشکود در این مراسم حضور داشت و طی سخنانی گفت : عقیده دارم کسی که شعر می گوید در سطح بالایی از بلوغ اجتماعی قرار دارد که میتواند با دید باز و با زبان طنز مشکلات جامعه را باز گو کند.

نشکود شهداد

دکتر عباس تقی زاده طنز پردازان را جراحان جامعه دانست و افزود: این جراح می تواند با عکس العمل به موقع و مهارت، بخشی از معضلات جامعه را که باعث بروز مشکلات متعدد و عقب ماندگی ها می شوند را شناسایی و بکوشد تا از پیکره ی اجتماع جدا سازد یک طنز نویس باید با نگاه عمیق خود به مسائل،گلایه های اجتماعی را مطرح کند تا مسئولان نسبت به رفع آنها اقدام کنند. و طنز را باید از شوخی و مزاح تفکیک کرد.
تقی زاده رعایت اخلاق و حفظ شخصیت ها را در زبان طنز مهم دانست و خاطر نشان کرد:باید با پرهیز از تخریب،هجو و هزل و با طنزانتقادی به جامعه خدمت کنیم. وی که تا کنون کسب رتبه های برتر جشنواره های طنز استان و کشور را در کارنامه خویش دارد با اشاره به پیچیدگی های طنز گفت:برنامه نشکود نشان می دهد که باید برای اصلاح جامعه نشکود ها را برداریم،از خودمان شروع کنیم و آسیب ها و مسائلی که باعث مریضی جامعه است را بیرون بریزیم تا جامعه ای سالم داشته باشیم.
در ادامه این مراسم که با اجرای برنامه های فرهنگی همراه بود شاعران جوان شهدادی به ارائه نوشته های طنز خود به صورت نظم و نثر پرداختند. نشکود در زبان محلی ابزاری چوبی است که بقایای محصول خرما را از بین شاخه های نخل خارج می کند و مانع از بروز آفت درخت خرماست.

chatنظرات شما

۵ دیدگاه

  1. سعید مومن زاده خبیصی:

    سلام
    درود . هزاران آفرین، بر همه عزیزان فعال/ دوستان خوبم.

    • مهندس دات دقل تاس دات توچین کن کام در پاسخ به سعید مومن زاده خبیصی:

      بسیار تابسیار عالی بود…..

  2. سعید گنجوزاده خبیصی:

    سلام و ادب
    ممنون از همه همشهری های عزیزم که باعث افتخار این شهر میشوند.

  3. شیخ نهایی:

    درود بر شما
    تعریف جامع و کاملی از طنز گفته شده بود .
    استفاده کردم .
    شاد باشی

  4. حسین تقی زاده:

    ممنون از انعکاس برگزاری مراسم نشکود.
    و تشکر از دوستان و بزرگوارانی که در تمامی مراحل برگزاری همراهی نمودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر