menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

صد دانه یاقوت

شب شعر طنز لبخند انار در فرهنگسرای اشراق برگزار می شود

مدیر جشنواره انار از برگزاری شب های شعر انار در یلدا با حضور شعرای طنز پرداز همزمان با جشنواره انار خبر داد و گفت: شب شعر لبخند انار با حضور رضا رفیع برای ۱۰ شب برگزار می شود.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست هفتمین جشنواره « انار صد دانه یاقوت» با حضور زندوکیلی، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۴ و مدیر جشنواره انار و غلامی دبیر جشنواره انار بعدازظهر دوشنبه ۱۵ آذر در فرهنگسرای اشراق برگزار شد.

زندوکیلی، مدیر جشنواره انار در این نشست گفت: تا لحظات دیگر شاهد افتتاح انار هفتم با زیر تیتر صد دانه یاقوت هستیم؛جشنواره انار در سال های مختلف زیرتیترهای متفاوت داشته است؛ در این جشنواره خانواده ها و کودکان برایمان مهم است و زیرتیتر صد دانه یاقوت را با شعر رحماندوست استفاده کردیم .

وی افزود: امسال بعد از ۶ سال با یک وقفه ۲ ساله جشنواره انار را برگزار کردیم، به دلیل اینکه جشنواره تم شادی دارد نمی توانستیم آن را در ماه های محرم و صفر برگزار کنیم.

زندوکیلی اظهار داشت: جشنواره های مثل عسل؛ گل و گلاب و انار و اقوام که در فرهنگسرای اشراق برگزار می شود بهانه ای است که خانواده ها دور هم جمع شوند تا مهربانی بین خانواده ها و شهروندان گسترش پیدا کند.

مدیر جشنواره انار با بیان اینکه هدف جشنواره انار تعالی خانواده و اصلاح الگوی مصرف است، اظهار داشت: با توجه به اینکه شهر تهران زمانی جزو شهرهای انارخیز ایران بوده است و در سفرنامه های اروپایی ها از آن با باغ های انار نام برده اند و همچنین باغستان های زیادی در منطقه ۴ وجود دارد؛ این جشنواره در فرهنگسرای اشراق که خود باغ اناری بوده است برگزار می شود.

صد دانه یاقوت

وی خاطر نشان کرد: انار میوه بهشتی و طرب انگیز و منسجم است، جشنواره انار هر سال مقارن با یک مناسبت برگزار شده است امسال مقارن با شب یلدا است، شب و شعرهایی در این خصوص داریم که شعرای بنام کشور در آن حضور دارند.

علی زند وکیلی تصریح کرد: در هزینه کرد این جشنواره از بخش خصوصی ستفاده کردیم، بخش خصوصی تمام و کمال هزینه جشنواره را می دهند ما یک ریال از بودجه شهرداری و بیت المال برای آن هزینه نمی کنیم.

وی افزود: در این جشنواره صد غرفه داریم که مربوط به انار و مشتقات انار است و ۶۰ غرفه صنایع دستی و سوغات های شهرستانی است، همچنین بخش های آیینی و میدانی و کارگاه های علمی و فرهنگی هنری مرتبط با انار نیز برگزار می شود.

وی درباره حضور شعرای کشور در جشنواره انار گفت: شب شعر لبخند انار با حضور رضا رفیع برای ۱۰ شب جشنواره پیش بینی شده است و شعرایی که دعوت می شوند شعرای طنزپرداز هستند، قرار است از محمدعلی بهمنی در شب یلدا تجلیل شود.

وی درباره شعار تعالی خانواده و اصلاح الگوی مصرف در جشنواره انار گفت: انار یکی از نمادهای تغذیه سالم است که در برنامه های شهرداری زیاد عنوان شده است. نشست های تخصصی در خصوص تغذیه با انار و مسایل هنری دست می دهد تا بحث اصلاح الگوی مصرف را به مخاطب نشان دهد.

غلامی، دبیر جشنواره انار گفت: مجموعه برنامه هایی برای جشنواره پیش بینی شده است برنامه های میدانی و آیینی، برنامه میدانی تئاتر را داریم و در برنامه آیینی موسیقی استان های مختلف را داریم؛ از دیگر برنامه های هنری کارگاه های هنری با حضور هنرمندان تجسمی است که کارگاه هنر شیوه طراحی هنری است و نمایشگاه عکس با موضوع انار برگزار می شود.

‘گفتنی است، هفتمین جشنواره« انار صد دانه یاقوت» روزهای ۱۵ اذر تا سوم دیماه در فرهنگسرای اشراق برپاست.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر