menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

شهرام شکیبا

شب شعرها باعث شده سطح اشعار طنز پایین بیاید!

شهرام شکیبا در جلسه داوری آثار بخش شعر هشتمین جشنواره سراسری طنز سوره به فعالیت های فرهنگسراهای تهران انتقاد کرد و گفت: فرهنگسراها با برگزاری بیش از حد شب شعرها به شعر طنز کشور آسیب می زنند.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، ناصر فیض مدیر دفتر طنز حوزه هنری و شهرام شکیبا شاعر، نویسنده و روزنامه نگار طنزپرداز کشور به داوری آثار بخش شعر طنز هشتمین جشنواره سراسری طنز سوره پرداختند. همچنین ابوالفضل زرویی نصرآباد شاعر و طنزپرداز پیش کسوت کشور به دلیل کسالت موفق به حضور در جلسه داوران نشد و نتایج داوری خود را برای دیگر کارشناسان ارسال کرد.
شهرام شکیبا با بیان این که چه اتفاقی رخ می دهد که در برخی سال ها آثار خوب اند و سال های دیگر بد است، اظهار کرد: سال گذشته سرشار از سوژه بود و من که در نشریات مطلب طنز نمی نوشتم گاهی حرصم می گرفت که چرا نمی توانم از این سوژه ها بنویسم. ممکن است بگوییم امروز سوژه ای برای شعر نیست اما در طول یک سال نمی توان گفت هیچ سوژه ای برای شعر خوب نوشتن وجود ندارد.

این شاعر گفت: فکر می کنم علتش این است که همه از روی دست یکدیگر می نویسند. شاعران جوان به جلسات شعر طنز می روند و اگر شعر کسی در این جلسات مورد استقبال مخاطبان واقع شود همه ادای او را در می آورند و شعری که در جلسه می گیرد الزاما شعر خوبی نیست. ناصر فیض نیز تاکید کرد: نتیجه نبود شعر خوب مطلبی است که شکیبا به آن اشاره می کند اما علتش زیاد شدن جلسات شعر در سطح شهر و کشور است.
شکیبا همچنین خاطرنشان کرد: هر فرهنگسرایی در تهران با هزینه اندکی شب شعر برگزار می کند و این شب شعرها باعث شده سطح اشعار طنز پایین بیاید. به نوعی می توان گفت خائن بزرگ به شعر طنز سازمان فرهنگی هنری شهرداری با تعدد فرهنگسراهایش است.
وی افزود: روزگاری تنها شب شعر “در حلقه رندان” بود و کسی که می آمد پشت این تریبون شعر می خواند با افتخار می گفت من پشت تریبون در حلقه رندان شعر خوانده ام. در حال حاضر در تهران بیش از ۵۰ شب شعر طنز داریم و هر کسی پشت تریبون می رود و شعر می خواند و جوان تازه کار هم از روی افراد ضعیف نگاه می کند. یا این جلسات باید تعطیل شوند و یا شعر طنز تمام شده است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر