menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

رندان تشنه لب مهر ۹۶

شاعران طنزپرداز در محفل «رندان تشنه لب» یاد عاشورا را پاس داشتند

در آستانه ایام اربعین؛ جمعی از شاعران آیینی در شب شعر عاشورایی «رندان تشنه لب» یاد حماسه کربلا را در حوزه هنری پاس داشتند.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از روابط عمومی سپهر سوره هنر؛ در این شب شعر که یکشنبه ۳۰ مهر ساعت ۱۸ در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد، محمدعلی مجاهدی، علی انسانی، اسماعیل امینی، سعید بیابانکی، حسن شعبانی، عباس احمدی، حمیدرضا برقعی، مجتبی احمدی، امید مهدی نژاد، محمود حبیبی کسبی، احمد بابایی و جواد میرصفی به شعرخوانی پرداختند.

این مراسم با تلاوت چند آیه از قرآن کریم آغاز گردید. «رندان تشنه لب» جلسه ای است که هرسال در ماه محرم یک بار انجام می شود، (رندان تشنه لب) به تاریخی که رندان تشنه لب تشنه بر خاک کربلا جان دادند. محمد سادات اخوی مجری این مراسم گفت: هرجا محفلی برپا می شود و شاعران درباره امام حسین (ع) صحبتی می کنند آن مجلس را امام زمان می بیند بنابراین مجلس امشب را به او تقدیم می کنیم.

اسماعیل امینی جزو معدود شاعرانی که تحصیلات دانشگاهی رشته خود را گذرانده به روی صحنه رفت و مدح حضرت عباس (ع) را با زبان ترکی برای حضار خواند. در این قسمت از برنامه مجتبی احمدی شاعر کرمانی شعری با مضمون کربلا خواند. امید مهدوی نژاد طنزپرداز بخشی از کتاب در دست انتشار که واقعه ای از عاشورا است را خواند. سعید بیابانکی شعر (کیستی) را خواند و آن را به حضرت زینب (ع) تقدیم کرد. حسن شعبانی از خادمان کهن سال امام حسین(ع) شعر (بانوی رشید) و در قسمت دیگری از شعرشب (رندان تشنه لب) احمد بابایی شعری برای شاعران و علاقه مندان به شعر عاشورایی خواندند.

همچنین علی انسانی پس از استقبال شاعران غزل (اشک) را برای حضار خواند. عباس احمدی یک شعر و یک غزل کوتاه برای حاضران خواند. در این قسمت از مراسم حمیدرضا برقعی شاعر اهل قم یک شعر بلند و یک شعر سپید و جواد میرصفی شاعر پس از کسب رخصت از بزرگان یک شعر را برای حاضران اجرا کردند. یوسف علی میرشکاک شاعر، نویسنده، طنزپرداز و منتقد سیاسی یک شعر و پس از وی محمود حبیبی کسبی دو رباعی و یک غزل برای حضار اجرا کردند. همچنین نوحه سرایی توسط محسن عرب خالقی مداح اهل بیت (ع) در پایان مراسم و اجرای چند قطعه موسیقی عاشورایی توسط محسن جلیلی نوازنده نی و اشکان کمانگیری خواننده موسیقی سنتی از دیگر بخش های این محفل ادبی بود.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر