menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

مشکلات ساخت فیلم طنز سیاسی

مشکلات ساختن فیلم طنز سیاسی در ایران بررسی شد + فیلم

یک کارگردان سینما گفت، ساختن فیلم طنز در جامعه کنونی کار سختی است که مشکلات متعددی را موجب می شود.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، جعفری جوزانی در برنامه شهر فرنگ در خصوص مشکلات ساختن فیلم طنز سیاسی در ایران گفت: ساختن فیلم طنز خودش دردسر ایجاد می کند و ریسک بزرگی برای سازنده و برای سرمایه گذار ایجاد می کند. متاسفانه وقتی وارد حوزه سیاسی می شوید، ریسک زیادی می کنید و مشکلاتی برای شما پیش می آید.

مشکلات ساخت فیلم طنز سیاسی

جوزانی گفت: فیلم و سینما جای گسترده ای است. معدود فیلم های کمدی هستند که بتوانند از اعماق بیایند. به عنوان مثال ما سال ۱۳۸۱ که فیلمنامه فیلم «ایران برگر» را نوشتیم و مجوز گرفتیم، در این فیلم نشان داده شد که شعارهای ما در یکصد سال گذشته تکرار شده است و جامعه ما دچار یک تسلسلی شده است و در حال تکرار است.
همچنین رضا رفیع نویسنده و طنزپرداز کشورمان نیز گفت: در سینما نوشتن طنز بسیار سخت است. نزدیک شدن به سیاست شاید یک مقداری در تیررس هر کسی نباشد. باید احساس بکند که حوزه های سیاسی را می شناسد. ورود به حوزه فیلم سازی طنز باید با شناخت کامل باشد.
این طنز نویس کشورمان در خصوص عوام زدگی نویسندگان طنز در کشور گفت: به نظر من این برداشت از طنز نویسان به هیچ وجه عمیق نیست و سطحی است. طنز نویس باید از حوزه های مختلف اطلاع داشته باشد، به عنوان مثال گل آقا در نوع خودش جریان سیاسی را می شناخت. خبر را تجزیه می کرد. به نظر من این تفسیر عوامانه است. طنز شناس هم به تحلیل های ارائه شده در تاکسی نیاز دارد و هم باید از مطالعه عمیق برخوردار باشد.

فیلم این نشست را در لینک زیر از شبکه خبر ببینید :

https://goo.gl/BMuc8w

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر