menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

استندآپ کمدی

سونامی استند آپ کمدی‌ در تلویزیون

رضا ساکی :

استندآپ کمدی‌های «خندوانه» گرفته است و حالا باید منتظر سونامی استندآپ کمدی در تلویزیون باشیم. یعنی خدا نکند چیزی در این مملکت بگیرد، اگر گرفت همه می‌خواهند ادای آن را دربیاورند. حالا هم که همین استندآپ کمدی‌های «خندوانه» گرفته است همه انگشت در سوراخ جهان کرده‌اند و استندآپ کمدی‌کار می‌جویند. حالا چقدر به همین خاطره‌گویی‌های «خندوانه» می‌توان استندآپ کمدی‌ گفت بماند، نکته مهم این‌جاست که حالا بسیاری نشستن مقابل دوربین را کسر شأن می‌دانند و دعوت تلویزیون را وقتی قبول می‌کنند که ایستاده طنازی کنند.

خندوانه رامبد جوان شبکه نسیم

کاری که «خندوانه» کرده بسیار خوب و عالی است. ملت را شاد می‌کند و به اهل استندآپ فرصت بروز و ظهور می‌دهد اما اگر استندآپ کمدی‌های تلویزیون هم مانند شب‌ شعرهای طنز شهرداری تهران بشود و در هر شبکه‌ای یک برنامه استندآپ کمدی‌ پیدا بشود مرگ زودهنگام این نوع از کمدی را شاهد خواهیم بود. استندآپ کمدی‌ به‌زودی مانند دکان‌داری می‌شود. یکی دکان استندآپ زده و کارش گرفته، حالا همه دارند دکان‌شان را تغییر کاربری می‌دهند. همین حالا در یکی دو شبکه تلویزیونی مشغول ضبط کردن استندآپ کمدی‌ هستند و حتی برخی نهادهای فرهنگی دیگر هم استندآپ کمدی‌ را در دستور کار قرار داده‌اند و دربه‌در دنبال استندآپ کمدی‌ اجراکن می‌گردند و گاه از سر ناچاری به یکی چون من که ادعای مکتوب دارد زنگ می‌زنند و وقتی می‌شنوند که من دوست ندارم یا بلد نیستم می‌گویند: پس تو چطور طنزنویسی هستی؟

ما اهل مکتوب طنز، به‌زودی باید به دنبال احقاق خودمان در مقابل استندآپ کمدی‌ هم باشیم. یعنی در یک جبهه باید بجنگیم و بگوییم جک‌نویسی و مسخره‌بازی از جنس طنز نیست و در یک جبهه هم بگوییم استندآپ کمدی‌ یک چیز است، داستان و نثر طنز و شعر طنز هم چیز دیگر. آن به جای خود قابل احترام، این به جای خود محترم.

سونامی‌ای در راه است که قرار است استندآپ کمدی‌ باشد اما به گمانم چیزی خواهد بود در حد یک شبه‌ استندآپ کمدی‌.

منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر