menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

نمایش و تئاتر طنز

سومین جشنواره نمایشهای کوتاه طنز دیواندره

به گزارش شیرین طنز، اشرف احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دیواندره اظهار داشت: بعد از پنج سال وقفه سومین جشنواره نمایش‌های کوتاه طنز دیواندره آغاز می‌شود و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

رئیس ارشاد اسلامی شهرستان دیواندره درباره اهداف جشنواره بیان کرد: ارتقا و اعتلای سطح کیفی هنر نمایش و رونق بخشیدن به جریان مستمر تئاتر طنز، شکوفایی استعدادهای نویسندگان طنزپرداز، کمک به خلاقیت کارگردانان نمایش و تعمق و تلاش برای خلق آثار نمایشی بدیع و مفهومی، موقعیت‌ها، حوادث و شخصیت‌ها با نگاهی تازه و ژرف به حقایق روز که موجب نشاط و درس گرفتن می‌شوند از اهدافی است که جشنواره نمایش‌های کوتاه طنز دیواندره دنبال می‌کند.

احمدی تصریح کرد: در این جشنواره ۱۴ گروه شرکت کرده بودند که بعد از بازبینی نمایش‌ها توسط گروه بازبین، هشت گروه از شهرستان‌های استان کردستان به جشنواره راه یافتند. وی ادامه داد: در ابتدا قرار بود که نمایش‌ها در دو بخش صحنه‌ای و رادیویی برگزار شود که متاسفانه به علت نداشتن سالن اجرای رادیویی، امسال این بخش برگزار نمی‌شود.

این مسئول به مظلوم بودن دیواندره از نظر فضای فرهنگی اشاره کرد و گفت: متاسفانه هم از لحاظ فضا برای اجر و هم محل اسکان شرکت کنندگان مشکلات فراوانی داریم که با کمک ادارات سطح شهر محل اسکان شرکت کنندگان را هماهنگ کرده‌ایم. رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دیواندره افزود: آثار نقاش مرده از دیواندره، ژوکر از سقز، یک خرس، یک گوریل از قروه، دوست دارم بهت بگم عینکی از دیواندره، انگیزه از سنندج، لاکی برای لاک پشت از دهگلان، دیلا خانم از مریوان و راز عروسک از سقز در این جشنواره حضور دارند.

احمدی در پایان گفت: اختتامیه این سومین جشنواره استانی تئاتر طنز دیواندره روز یکشنبه ساعت ۱۰ صبح با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در تالار فردوسی دیواندره برگزار می‌شود.

برنامه زمانبندی نمایشهای سومین جشنواره استانی تئاتر طنز ۱۳۹۳

روز اجرا و ساعت ۹ الی ۱۱
۱۱ الی ۱۳
۱۵ الی ۱۷
۱۷ الی ۱۹
۱۹ الی ۲۱

 جمعه

۱۰ /۵/ ۹۳

 ——-  ——

 نقاش مرده

نویسنده و کارگردان

آزاد مرادی

دیواندره

 ژوکر

نویسنده و کارگردان

سامان ابراهیمی

سقز

 یک خرس یک گروریل

نویسنده رول بانگین

کارگردان :محمد صمدی

قروه

 شنبه

۱۱ /۵ /۹۳

 دوست دارم بهت بگم عینکی

نویسنده : مهدی صالحیار

کارگردان : حسین مرادی

دیواندره

 انگیزه

نویسنده و کارگردان :برزان رستمی

سسندج

 لاکی  برای لاک پشت

نویسنده و کارگردان : موسی هدایتی

دهگلان

 دیلا خانم

نویسنده و کارگردان : مختار محمدی

مریوان

 راز عروسک

نویسنده و کارگردان : علیرضا اسماعیلی

سقز

 یکشنبه

۱۲/ ۵/ ۹۳

 ساعت ۱۰ صبح اختتامیه .تالار فردوسی

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در پایان این جشنواره، برترین های سومین جشنواره نمایش های کوتاه طنز دیواندره در بخش های مختلف طراحی بروشور، طراحی صحنه و لباس، موسیقی، نویسندگی متن نمایش، بازیگری مرد و زن و کارگردانی معرفی شدند.جایزه نقدی و لوح تقدیر بخش طراحی و بروشور جشنواره به وحیده پورشاد از دیواندره و سامان رستمی از دهگلان طراحان نمایش های ˈدوست دارم بهت بگم عینکیˈ و ˈلاکی برای لاکپشتˈ اهدا شد.

رتبه اول بخش کارگردانی سومین جشنواره نمایش های کوتاه طنز دیواندره هم به نمایش ˈلاکی برای لاکپشتˈ به کارگردانی موسی هدایتی از شهرستان دهگلان رسید.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر