menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

محمود سلطانی

سواران را چه شد؟!

یكی از شركت كنندگان در هشتمین جشنواره طنز سوره كه در بخش عكس طنز شركت كرده، می گوید: طنز به نوشته منحصر نمی شود و زمینه های متعددی را شامل می شود از جمله نمایش طنز و عكس طنز.

به گزارش شیرین طنز، محمود سلطانی در گفت و گو با پایگاه خبری حوزه هنری می گوید: به اطرافمان كه نگاه می كنیم، پدیده های زیادی قابل رویت است كه ممكن است به چشم افراد عادی نیاید ولی یك طنزپرداز آن را می بیند و می تواند در قالب های مختلف به دیگران منعكس كند.

محمود سلطانی

این طنزپرداز ادامه می دهد: كاریكاتور و عكس از ابزاری هستند كه می توان با آن ها سریع تر، راحت تر و در ابعاد بیشتری انتقال مفهوم داد؛ چرا كه نیاز به ترجمه ندارند و زبان های بین المللی به شمار می روند. بنابراین باید از این ظرفیت ها درباره عكس طنز هم استفاده كرد. وی كه پیش از این نیز چند بار در جشنواره های مختلف طنز مكتوب، مقام اول را به دست آورده، می گوید: یكی از كاركردهای طنز این است كه اتفاقات تلخ را به زبان متفاوتی بیان كند كه شاید بتواند تاثیرگذارتر هم باشد.

سلطانی همچنین درباره اثری كه در هشتمین جشنواره طنز سوره ارائه داده توضیح می دهد: این عكس “سواران را چه شد” نام دارد و درباره پدیده خشكسالی در اصفهان و قطع جریان زاینده رود است كه تراژدی را به وجود آورد. زاینده رود برای مردم اصفهان یك مركز مهم تفریحی بود كه در آنجا جمع می شدند و قایق سواری هم می كردند. اما از زمان خشك شدن این رودخانه، قایق های متعدد به گل نشسته و با طناب بسته شده اند كه یك طنز تلخ است و می تواند یك تلنگر باشد.

گفتنی است،هشتمین جشنواره سراسری طنز سوره (طنز مكتوب سابق) در بخش های متنوعی همچون نمایش، فیلم كوتاه، استندآپ كمدی، شعر، داستان كوتاه، نثر، مقاله و عكس از 25 تا 27 مردادماه در حوزه هنری برگزار می شود. این جشنواره ساعت 18 دوشنبه 27 مردادماه طی مراسمی در تالار سوره حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ به كار خود پایان می دهد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر