menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

مطبوعات

سعید ناظمی تاریخ مطبوعات طنز کشور را بررسی می کند

ناظمی گفت: این کتاب که دربرگیرنده مجموعه غزلیات من بوده، هم اکنون شابک و فیپای خود را گرفته است.
به گزارش شیرین طنز، سعید ناظمی، شاعر و نویسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان از قرارگیری کتاب «رقص باد صبا» در مرحله اخذ مجوز چاپ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و اظهار داشت: این کتاب که دربرگیرنده مجموعه غزلیات من بوده، هم اکنون شابک و فیپای خود را گرفته است.

وی ادامه داد: از دو سال قبل تا امروز مشغول نگارش کتابی با موضوع تاریخ مطبوعات طنز کشورمان هستم و فکر می کنم که نگارش این کتاب تا شش ماه دیگر تمام می شود.

این شاعر گفت: پس از آنکه پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد را با موضوع بررسی نقش اخلاق رسانه ای در طنز مکتوب به اتمام رساندم، متوجه این نکته شدم که تحقیق و پژوهش در حوزه طنز و مطایبه کمتر صورت گرفته است و به رغم تلاش بزرگانی چون سید فرید قاسمی در عرصه تاریخ مطبوعات، اطلاعات جامع و کافی در عرصه پیشینه مطبوعات طنز کشورمان وجود ندارد.

ناظمی افزود: لذا بر آن شدم این قسمت را با بررسی اسناد و کتاب های مرتبط به انجام برسانم و در این میان به اسناد بسیاری دست یافتم و همه آنها را در پنج مقطع زمانی دسته بندی کردم، شیوه این تحقیق کتابخانه ای است و برای تدوین بخش هایی از آن باید به کتابخانه مجلس شورای اسلامی و کتابخانه ملی مراجعه کنم.

این نویسنده تصریح کرد: تقریبا بیشتر قسمت های کتاب مرتبط با تاریخ مطبوعات طنز کشورمان از نخستین روزنامه که با عنوان طلوع در بوشهر منتشر می شده گرفته تا طنز معاصر و بهره مندی از کتاب «برداشت آخر» نوشته رویا صدر تدوین شده است البته به رغم تلاش های بسیار از نشریات طنز گذشته قط نامی به جا مانده و اثری فیزیکی از آنها وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: البته واضح است که کتابی که من با موضوع تاریخ مطبوعات طنز کشورمان می نویسم نقص های فراوانی دارد، ولی می تواند با کمک منتقدان و اصحاب رسانه به کتابی ماندگار در این زمینه تبدیل شود.

یادآور می شود؛ سعید ناظمی تا به امروز کتاب هایی چون «خط چهارم» را روانه بازار کتاب کرده است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر