menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

سعید بیابانکی

سعید بیابانکی، دبیر هنری 13همین جشنواره شعر و داستان جوان «سوره» شد

سعید بیابانکی طی حکمی از سوی رئیس جشنواره‌های حوزه هنری به عنوان دبیر هنری سیزدهمین جشنواره سراسری شعر و داستان جوان «سوره» انتخاب شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرگزاری فارس، محمد حمزه‌زاده معاون هنری و رئیس جشنواره‌های حوزه هنری طی حکمی، سعید بیابانکی مدیر دفتر ترانه و سرود آفرینش‌های ادبی را به عنوان دبیر هنری سیزدهمین جشنواره سراسری شعر و داستان جوان «سوره» انتخاب کرد

در این حکم آمده است: «با توجه به تجربه ارزشمند جناب عالی در دوره گذشته جشنواره سراسری شعر و داستان جوان «سوره» و بنا بر پیشنهاد مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی در چارچوب آیین نامه محافل و جشنواره‌های حوزه هنری به عنوان دبیر هنری سیزدهمین دوره این جشنواره انتخاب می‌شوید. امید است که در سایه توجهات خداوند متعال بهره گیری از تجارب و توانمندی اساتید و هنرمندان ادبیات کشور و همراهی مدیریت و پرسنل سختکوش استان قزوین جشنواره‌ای در خور شأن ارزش‌های والای انقلاب اسلامی را شاهد باشیم.»

سعید بیابانکی

سعید بیابانکی متولد سال ۱۳۴۷ در خمینی شهر است. او تحصیلات خود را در رشتهٔ مهندسی کامپیو‌تر در دانشگاه اصفهان گذرانده و از سال ۱۳۶۴ به صورت جدی به شعر پرداخته و هم اکنون به عنوان مدیر دفتر ترانه و سرود آفرینش‌های ادبی با حوزه هنری همکاری دارد. همکاری با نشریاتی از جمله جام جم، همشهری و فصل نامهٔ شعر حوزهٔ هنری از سوابق رسانه‌ای وی به شمار می رود. بیابانکی سه کتاب شعر به نام‌های (رد پایی بر برف) سال ۶۹ انتشارات حوزهٔ هنری، (نیمی از خورشید) سال ۷۶ انتشارات همسایه در قم، (نه تورنجی نه اناری) سال ۸۲ انتشارات نقش مانا اصفهان به چاپ رسانده و در زمینهٔ شعر کودک نیز پنج کتاب دارد.

او اولین معلم خود را سرایدار دوران مدرسهٔ خود می‌داند که شاعر بوده و به استعداد وی پی برده و به او در این وادی کمک نموده است. شاعرانی مانند سیمین بهبهانی، فروغ فرخزاد، حسین منزوی، محمد بهمنی، قیصر امین‌پور و سهراب سپهری در شعر او تأثیرگذار بوده‌اند. بیابانکی بیشتر شعر کلاسیک بالأخص غزل، رباعی و… سروده و کمتر به شعر سپید پرداخته است. وی تسلط خوبی در شعر طنز دارد؛ به طوری که مسئولیت انجمن‌های ماهانه شعر طنز در حوزهٔ هنری تهران بر عهدهٔ اوست.

حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در راستای تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی با هدف کشف و پرورش استعدادهای جوان هنرمند سیزدهمین جشنواره سراسری شعر و داستان جوان سوره را در چهار بخش داستان کوتاه بزرگسال، داستان کوتاه کودک و نوجوان، شعر کودک و نوجوان، شعر نو (نیمایی و آزاد)، شعر کلاسیک، ترانه و سرود، اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ در استان قزوین برگزار می‌کند.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر