menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

حسین توفیق

سردبیر نشریه ی طنز توفیق دار فانی را وداع گفت

حسین توفیق سردبیر نشریه طنز توفیق که روز چهارشنبه (نهم فروردین ماه) دار فانی را وداع گفت، فردا (جمعه) در قطعه نام آوران بهشت زهرا(س) آرام می گیرد.

به گزارش شیرین طنز، محمد سلطانی فر از دوستان نزدیک مرحوم توفیق روز پنجشنبه با اعلام این خبر به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: وی که از هشت روز پیش به دلیل عفونت ریه در بخش مراقبت های ویژه (آی.سی. یو) بیمارستان فیروزگر بستری شده بود، روز گذشته در سن ۸۸ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

وی افزود: قرار است پیکر مرحوم توفیق فردا جمعه (۱۱ فروردین) در بهشت زهرا(س) تشییع و در قطعه نام آوران به خاک سپرده شود.

توفیق هفته‌ نامه فکاهی و طنزآمیز ایران با حدود نیم قرن فعالیت از سال ۱۳۰۲ تا ۱۳۵۰ بود. آغاز انتشار این نشریه از سوی حسین توفیق بزرگ خاندان توفیق به سال ۱۳۰۲ بازمی گردد.

پس از مرگ حسین توفیق، محمد علی توفیق فرزند وی یک دوره سردبیری آن را بر عهده داشت و در دوره های بعد نیز حسن، حسین و عباس نوه های خواهری حسین توفیق این نشریه را تا سال ۱۳۵۰ مدیریت کردند.

از موضوع‌های همیشگی توفیق، ارایه چهره نادان و عقب افتاده از نمایندگان مجلس شورای ملی سابق بود که این مجلس را نهادی سخیف معرفی می‌ کرد. در این دوره علاوه بر کاریکاتورهای سیاسی، کاریکاتورهایی با پیام‌های اجتماعی چاپ شد که حکایت از فساد ادارات و دستگاه‌های دولتی و شرکت‌ها داشت.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر