menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

زرویی در دومین نشست رمز طنز : برای رسیدن به ایمان کامل باید از یک مرحله طنز گذشت

دومین نشست تخصصی رمز طنز در روز دوشنبه ۵ بهمن ماه ۹۴، با محوریت ابوالفضل زرویی نصرآباد، طنزپرداز و پژوهشگر صاحب نام و با حضور طنزپردازان و علاقه مندان به این سبک ادبی در کتابخانه فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.
به گزارش شیرین طنز، به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران، ابوالفضل زرویی نصرآباد در این نشست ضمن خیر مقدم گویی به حاضران اظهار داشت : برای رسیدن به ایمان کامل باید از یک مرحله طنز گذشت. قائده طنز خیلی سخت است چه در فارسی و یا در هر جای دنیا. قاعده ی ادبیات شوخ طبعی این است که چه بپذیریم و چه نپذیریم بعضی از مباحث شاید در جمع قابل طرح نیست. مباحثی چون روابط بین زن و مرد و یا یک سری عناوینی که خوش آیند طبع اخلاقی برخی از مردم نیست از این بخش است. گو اینکه باید بپذیریم که برخی از این موارد در جمع خلوت خیلی هم مورد استقبال قرار می گیرد.

دومین نشست رمز طنز

وی در ادامه افزود : انسان وقتی به ایمان کامل برسد خودش را در جایگاهی می بیند که از آن زاویه خدا دارد بندگان خود را می بیند. اگر از آن زاویه شما مردم را ببینید ساز و کار دنیا خیلی برای شما خنده دار جلوه می نماید. کارهای ابلهانه انسان ها را خداوند می بیند و به همین دلیل خداوند می گوید انسان جهول است و با خودش دشمنی می کند.

این طنزپرداز کشور در ادامه اظهارکرد: سورن کیرکگور می گوید انسانی که به ایمان کامل رسیده خدایی دنیا را می بیند و کینه به دل نمی گیرد. مثلا طمع ها و بده بستان های انسان ها ، یا دشمنی با یکدیگر ، اینها از نگاه بیرونی واقعا خنده دار است چرا که نادانی و جهل انسان را نشان می دهد. یک فرض دیگر بین معرفت و دانش است که این تفاوت باید روشن شود زیرا انسان دانش را فرا می گیرد ولی معرفت حاصل شناخت است که نمی شود مانند دانش آموخت و معرفت را باید از درک کامل و شناخت عمیق به دست آورد. درمورد طنز نیز همین موضوع مهم است .

زرویی در ادامه افزود: طنز پرداز باید با ذکر مثال و آوردن نمونه ها گرایش هایش را مشخص نماید. از همین طریق باب انتقاد باز می شود.

شایان ذکر است نشست های کانون ادبی فرهنگسرای نیاوران از قبیل جلسات شاهنامه خوانی، مینی مال، ترانه، سه شنبه های نیاوران و نیز رمز طنز میزبان علاقه مندان به شعر و ادب فارسی بوده و ورود برای عموم علاقمند آزاد است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر