menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

شب طنز در حلقه رندان و خندیشه

رییس حوزه ی هنری فارس : طنزپرداز با چاقوی هنر به جراحی دردهای زیرپوست جامعه میپردازد

رییس حوزه ی هنری انقلاب اسلامی در شب شعر بزرگ در حلقه رندان و خندیشه طنز را زبان گویایی دانست که طنزپرداز به کمک آن به واکاوی مشکلات و دردهای جامعه می پردازد

به گزارش شیرین طنز، به نقل از روابط عمومی حوزه ی هنری انقلاب اسلامی استان فارس، محمد کرم اللهی در این آیین که با هنرنمایی ۱۰ نفر از طنزپردازان برجسته ملی و ۱۰نفر از طنزپردازان نام آشنای فارس همراه بود اطهار داشت: طنزپرداز با چاقوی هنر به جراحی دردهای زیرپوست جامعه پرداخته و در راه اصلاحگری قدم بر می دارند.

وی افزود: بزرگترین شاعران و متفکران تاریخ ادبیات پارسی از بزرگترین طنزپردازان تاریخ ما بوده اند، طنز زیبای استادان سخن سعدی و حافظ و مولوی را می توان با گلگشت در آثار این عزیزان به وضح مشاهده کرد.

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس گفت: یکی از تعابیر زیبا درباره حافظ و یا سعدی مصلح اجتماعی است و اگر بررسی کنیم در می یابیم که طنز از اساسی ترین ابزارهای این بزرگان برای این هذف بوده است.

وی با اشاره به شب شعرهای سالیانه نیمه رمضان با حضور مقام معظم رهبری گفت: همواره در این برنامه ها حداقل یکی دو شعر طنز قرائت می شود و معظم له نیز به این گونه عنایت دارند. امسال نیز به پیشرفت طنز اشاره فرمودند و تاکید داشتند از ابزار هجو نیز برای رسواکردن استکبار جهانی استفاده شود.

کرم اللهی افزود: به طور کلی در عصر انقلاب اسلامی همپای سایر وجوه ادبی طنز نیز پیشرفت قابل توجهی داشته و حوزه ی هنری و دفتر طنز و جلسات در حلقه رندان نقشی قابل توجه در این جریان داشته اند.

وی در پایان سخنان خویش اظهار داشت: طنزنویسان فارس نیز بسیار پرتلاش و پویا ظاهر شده اند و دور جدید فعالیت های دفتر طنز و جلسات خندیشه آغاز یک حرکت جدی است که ان شاءالله همپای حرکت طنزنویسان ما نیز از آنان حمایت خواهیم کرد.

در این مراسم علاوه بر شعرخوانی ناصر فیض، اکبر کتابدار، مصطفی مشایخی، مهدی استاد احمد، عبدالله مقدمی، مهدی فرج اللهی، سعید طلایی، فرامرز ریحان صفت ، علیرضا گیلانپور و جمعی از طنزپردازان فارس از جمله دکتر کاووس حسن لی، عبدالرضا قیصری، مهدی خضری، رضا زارعی، محمود برزین، علی بهشت آیین و… از کتاب آثار طنز روح الله کرهانی طنزپرداز کهنه کار شیرازی نیز رونمایی گردید و قطعاتی از موسیقی طنز نیز اجرا شد.

شایان ذکر است این نشست از سوی دفتر طنز حوزه ی هنری و دفتر طنز حوزه ی هنری فارس در تالار اندیشه حوزه ی هنری انقلاب اسلامی به روی صحنه رفته است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر