menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

گربه ی گور به قیر شده

رُمان طنز “گربه ی گور به قیر شده” برای نوجوانان منتشر شد

علیرضا متولی که این روزها مشغول نوشتن یک رمان کودکانه با عنوان فعلی «آن زنگوله اولاپالان» است، از نشر یک رمان نوجوانانه خبر داد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار ادبیات و کتاب ایسنا، به تازگی کتاب «گربه گور به قیر شده» علیرضا متولی که داستان بلند طنز ویژه نوجوانان است در انتشارات محراب قلم راهی بازار شده است.

در معرفی این کتاب عنوان شده است: ماجرای این داستان بلند طنز از یک بعدازظهر گرم تابستان آغاز می شود و اوایل شب به پایان می رسد اما لابه‌لای ماجرا خواننده نوجوان با مفاهیمی روبه‌رو می‌شود که دیر یا زود درگیری اصلی زندگی‌اش می‌شود.

گربه ی گور به قیر شده

متولی درباره این کتاب تازه منتشرشده گفت: این رمان که بر اساس یک ماجرای واقعی نوشه شده قهرمان اصلی اش دختری است که تلاش می کند برای خبرنگار افتخاری شدن یک مجله گزارشی بنویسد و از قضا اتفاقی در محله می افتد که می تواند سوژه گزارش او شود. گربه ای در یک بشکه قیر گیر افتاده و برادرش قصد نجات دادن گربه را دارد . اما نجات این گربه در حد خانواده آنها باقی نمی ماند و به تدریج افراد دیگر محله هم به جمع نجات دهندگان می پیوندند. ماجرای درخواست کمک از آتش نشانی، اورژانس، پلیس و… بخش های خواندنی این داستان بلند هستند.

بنا به گفنه نویسنده، طنز این داستان از نوع کمیک نیست و به نوعی در بافت داستان شکل گرفته است و در نهایت خواننده باهوش داستان متوجه سمبولهایی می شود که در بطن داستان کاشته شده به نوعی که مضمون اصلی داستان لابه‌لای ماجراها پنهان است.

این کتاب بناست به همراه چند کتاب دیگر با عنوان کلی «سبک زندگی ایرانی» توسط انتشارات مدرسه برای اولین بار در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور یابد. عناوین فرعی مجموعه «سبک زندگی ایرانی» عبارتند از: «رازهای من»، «رفتار من»، «خانواده من ۱»، «خانواده من ۲»، «کار بد کار خوب» و «سوالهای من». مخاطب همه این کتاب‌ها کودکان و نوجوانان هستند.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر