menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

رُمان طنز “عمه میم و ماجراجویی های جسورانه” منتشر شد

پاتریک دنیس با نوشتن رمان «عمه میم و ماجراجویی‌های جسورانه» سعی کرده است نگاه نقادانه خود به جامعه را در بستر طنز بیان کند.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین، نشر نی، کتاب «عمه میم و ماجراجویی‌های جسورانه» نوشته پاتریک دنیس را با ترجمه مزدک بلوری منتشر کرد.

طنز با زبان قوی و گزنده‌ای که دارد می‌تواند تاثیر بسیاری بر جامعه بگذارد و حتی موجب اصلاح در جامعه گردد و شاید از همین روست که پاتریک دنیس با زبان طنز وارد ماجرای زندگی خود و عمه‌اش می‌شود و اثری خلق می‌کند که مورد توجه بسیاری از مخاطبان این حوزه از ادبیات قرار می‌گیرد.

ماجرای کتاب از این قرار است که مِیم دنیس، زنی جوان و زیبا با لباس‌های پرزرق‌وبرقِ مد روز، نمونه‌ ناب زنِ دهه‌ ۱۹۲۰ است؛ سرزنده و پرهیجان، بی‌اعتنا به عرف و سنت، فارغ‌البال و بی‌خیال، آزاداندیش و بلندنظر، خوش‌گذران و اهل دل که از لحظه‌لحظه‌ زندگی‌اش لذت می‌برد.

میم پس از مرگ برادرش، قیم قانونی برادرزاده‌اش پاتریک دنیس می‌شود و این پسر ده‌ساله پا به دنیای هیجان‌انگیز عمه‌اش می‌گذارد. خیلی زود عمه و برادرزاده شیفته‌ هم می‌شوند و ماجراهای خنده‌دار و سرگرم‌کننده‌ آن‌ها در کنارهم این کتاب خواندنی را به یکی از بهترین طنزهای کلاسیک قرن بیستم تبدیل می‌کند.

«عمه مِیم و ماجراجویی‌های جسورانه» خواننده را به روزهای خوش گذشته می‌برد و با طنز گزنده‌اش تصویر زنده‌ای از آدم‌ها و رویدادهای آن روزها ترسیم می‌کند.

مزدک بلوری متولد ۱۳۵۵ در کرمانشاه، مدرس دانشگاه، مترجم و پژوهشگر است. او از دانشگاه علامه طباطبایی تهران مدرک دکترای ترجمه دارد. از او کتاب‌هایی در حوز‌ه مطالعات ترجمه و ادبیات داستانی منتشر شده است.

کتاب «عمه میم و ماجراجویی‌های جسورانه» در ۱۵۳ صفحه و با قیمت ۱۸ هزار تومان روانه بازار کتاب شده است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر