menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

رویا صدر

رویا صدر : طنزنویس در صدد ارائه الگو نیست، بلکه تنها حس خود را بیان می‌کند

رویا صدر گفت: طنز پرداز کار خاصی ندارد به غیر از این که نگاه جدیدی به پدیده ها، رخ‌دادها و وقایع بیاندازد و آن نگاه جدید را در قالبی طنازانه بیان کند.

به گزارش شیرین طنز، رویا صدر نویسنده و روزنامه‌نگار طنزپرداز کشور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری با بیان این که طنزنویس راهکار دهنده نیست، اظهار کرد: طنز به معنای نو دیگری دیدن است. اگر طنزپرداز سیاسی باشد می‌تواند با نگاه ویژه هنجارهای سیاسی جامعه را به بازی بگیرد. یا این که از در مخالفت بر بیاید و در دیگر حوزه‌ها نیز همین گونه است.

وی ادامه داد: طنز تعریف واحدی دارد. طنز پرداز کار خاصی ندارد به غیر از این که نگاه جدیدی به پدیده ها، رخ‌دادها و وقایع بیاندازد و آن نگاه جدید را در قالبی طنازانه بیان کند.

صدر خاطرنشان کرد: البته ممکن است در طنز، نقد هم وجود داشته باشد؛ چرا که وقتی نگاه متفاوت باشد، اثر طنزپرداز نیز به نقد پهلو می‌زند. اگر در قالب نشریات ارائه شود، خود به خود عنصر نقد اثر قوی‌تر می‌شود و وارد شرایط اجتماعی و سیاسی جامعه می‌شود و فضای موجود را مورد نقد قرار می‌دهد. اما در مجموع باید تاکید کنم که طنزنویس در صدد ارائه الگو نیست، بلکه تنها حس خود را بیان می‌کند.

این نویسنده با بیان این که طنز شرایط بحران را تلطیف و روحیه مردم را بازسازی می کند، عنوان کرد: طنز با بیان برخی کاستی‌ها و ناملایمات فضای ملتهب جامعه را آرام می‌کند. طنزپرداز از موضع شوخ طبعانه برخی سوژه ها را به بازی می‌گیرد و این به بازی گرفتن سوژه ها ، گشادگی ذهنی و روحی برای مخاطب ایجاد می‌کند و او را سبک می‌کند.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر