menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

کبریت کم خطر

رونمایی از تازه ترین اثر علیرضا لبش در نمایشگاه کتاب تهران

علیرضا لبش از انتشار تازه ترین اثر خود با عنوان «کبریت کم خطر» با موضوع معرفی نثرنویسان طناز ایران در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی در نمایشگاه کتاب خبر داد.

به گزارش شیرین طنز، علیرضا لبش شاعر و طنزپرداز در گفتگو با خبرنگار مهر از ارائه تازه‌ترین آثارش در نمایشگاه بین‌المللی کتاب خبر داد و گفت: یکی از دو کتابم که به نمایشگاه می‌رسد با عنوان «کبریت کم خطر» از سوی نشر سوره مهر در دست انتشار است که شامل مرور تاریخی نثر و داستان نویسی طنز در سالهای پس از پیروزی انقلاب است. این کتاب به نوعی مکمل کتاب «قهوه قند پهلو» به شمار می‌رود که تاریخچه شعر طنز معاصر پس از پیروزی انقلاب اسلامی را در قالب معرفی نمونه آثار روایت کرده است.

وی ادامه داد: در این کتاب ۱۰۰ طنزنویس برجسته معاصر در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی انتخاب شده‌اند که از هر کدام یک داستان یا متن طنز در کنار بیوگرافی و کاریکاتورشان در کتاب می‌نشیند.

لبش در مورد چگونگی انتخاب این شخصیت‌ها نیز گفت: در پژوهش‌هایم سعی کردم هر کسی که در سالهای پس از انقلاب اسلامی به نوعی متن و نثر طنز داشته را در این کتاب بگنجانم و به همین خاطر چهره‌هایی مانند امرالله احمدجو و احمدرضا احمدی نیز در میان چهره‌های طناز راه پیدا کردند.

این طنزپرداز همچنین با اشاره به معرفی حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در این کتاب با عنوان طنزنویس گفت: شاید کمتر کسی بداند که ستون‌های روزانه طنز این روزنامه که با عنوان گفت و شنود منتشر می‌شود را آقای شریعتمداری می‌نویسد که اگر در میان آرشیو آنها بگردیم به نمونه‌های کاملا جذابی هم برخورد می‌کنیم.

به گفته لبش این کتاب می تواند مرجع پژوهشی مناسبی برای اساتید و دانشجویان ادبیات فارسی باشد و در عین حال برای مخاطبان عمومی نیز قابل استفاده است.

وی همچنین در ادامه از انتشار کتابی دیگر از خود با عنوان «بی سر و ته» توسط نشر قاف خبر داد و گفت: این کتاب مجموعه تاملات کوتاه طنز آمیز فلسفی من است که بیشتر آنها در قالب یک متن چند جمله‌ای در چهار پنج سال گذشته نوشته شده است و در قطع جیبی در دست انتشار قرار گرفته است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر