menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

کمدی

روش‌های موفقیت یک اثر کمدی از زبان بازیگران طنز کشور

رامین ناصر نصیر، سپند امیر سلیمانی، یزدان فتوحی و امیر غفار منش از روش‌های مختلف برای موفقیت یک اثر کمدی گفتند.
به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ سریال‌های طنز از محبوبیت زیادی در بین مردم برخوردارند و همیشه کیفیت و ساختار با توجه به استقبال بالای مخاطبان از این دست آثار بیشتر مورد توجه بوده، به همین خاطر با چند تن از طنزپردازان گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

رامین ناصر نصیر، بازیگر سریال “سه پنج دو”‌ در خصوص وضعیت سریال طنز گفت: کیفیت در کمدی حائز اهمیت است و برای ساخت یک سریال قابل قبول به عوامل حرفه‌ای و تخصصی نیاز داریم.

وی درباره خلاقیت بازیگر در ایجاد فضای کمدی در سریال عنوان کرد: شاید بازیگر بتواند لحظات خوبی را ایجاد کند ولی ساختار کار را دست نمی‌کند.

امیر غفار منش

* امیر غفارمنش: قصه و کارگردانی در روایت طنز تأثیر گذار است

امیر غفارمنش، بازیگر سریال “خوش نشین‌ها” در خصوص وضعیت تولید سریال‌های کمدی گفت: در تولیدات طنز، ۸۰ درصد ساختمان کار فیلمنامه نویس و کارگردان است و با تعریف خوب از قصه و با شناسایی موقعیت طنز توسط کارگردان، بازیگر راحت‌تر می‌تواند بازی خود را ارائه دهد.

وی تصریح کرد:‌در حال حاضر بازیگرهای طنز با طنز زندگی می‌کنند و همچون گذشته نیست. بازیگر وقتی متن خوبی داشته باشد، بهتر می‌تواند بازی خود را ارائه دهد. غفارمنش، خاطر نشان کرد: باید در جامعه پتانسیل انتقاد پذیری بالا رود تا کارگردان و فیلمنامه نویس بتوانند کار خوبی ارائه هند.

*یزدان فتوحی: باید نویسندگان مخصوص طنز پرورش دهیم

یزدان فتوحی، بازیگر و نویسنده برنامه “خنده بازار” در خصوص جایگاه سریال‌های طنز در اذهان مردم در سال‌های اخیر گفت: اگر خودخواهی تلقی نشود خنده بازار در سال‌های اخیر توانست نظر مثبت مخاطب را به خود جلب کند و امیدوارم سریال‌های طنز ما به سمت بهتر شدن پیش برود.

وی همچنین ادامه داد:‌ رضا عطاران و مدیری از صاحبان سبک امروزی هستند و بیژن بیرنگ و مسعود رسام و محمدرضا هنرمند هم در زمان خود سبک تازه‌ای به طنز وارد کردند که ادامه دار نبود و کمرنگ شد.

فتوحی، “بازیگر خنده بازار” راهکارهای رسیدن به استانداردهای بین‌المللی را اینگونه بیان کرد: ما در این عرصه باید به صورت تخصصی کار کنیم و نویسندگان مخصوص طنز پرورش دهیم و شرایط را برای اختصاصی کار کردن آنها فراهم کنیم.

وی ادامه داد:‌ ما این روزها بیشتر کمدی موقعیت می‌بینیم و استعدادهای زیادی در این عرصه نداریم که باید با جوان گرایی این فرصت را در اختیار آنها قرار دهیم.

فتوحی، با اشاره به معیارهای سنجش داشتن استعداد در عرصه طنز بیان کرد:‌ همه چیز به خلاقیت و استعداد ذاتی افراد بستگی دارد و این که بتوانند در لحظه خود را نشان دهند حائز اهمیت است، صرفا لطیفه خوب تعریف کردن معیار طناز بودن نیست.

سپند امیر سلیمانی

سپند امیرسلیمانی: سختگیری بیشتر باعث ارتقای سطح کیفی آثار طنز ما می‌شود

سپند امیرسلیمانی، بازیگر سینما و تلویزیون درباره جایگاه امروزی سریال‌های طنز گفت: در تلویزیون ما کارهای خوب نیست و کارهای ضعیف و متوسط بیشتر است. و ما باید برای کاهش کارهای ضعیف سخت گیری بیشتری نسبت به آثار داشته باشیم.

وی همچنین درباره بازیگران صاحب سبک بیان کرد:‌ افرادی مثل رضا عطاران و مهران مدیری در واقع تقریبا تمام کسانی که در سریال “ساعت خوش” حضور داشتند این روزها توانسته‌اند در عرصه طنز صاحب سبک باشند.

امیرسلیمانی، در خصوص استفاده از گونه طنز آثار خارجی در تولیدات داخلی عنوان کرد:‌ ما هیچ وقت نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم زیرا طنز هر کشور متناسب با آداب و رسوم و فرهنگ آن است، مثلا در یک کشور چیزی خنده دار است که در کشور دیگر بی ادبی تلقی می‌شود.

وی از چگونگی دستیابی به ایده‌های خود در عرصه طنز تصریح کرد: به نظر من ما باید ن سبت به عوامل سازنده کارهای ضعیف انتقادهای درست داشته باشیم، تا آنها هم در پی اصلاح کار خود باشند و با نظارت بیشتر و فراهم کردن امکانات مناسب به سمت کارهای بهتر و مورد رضایت مردم پیش بروند.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر