menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

عکس برگزیده هشتمین جشنواره طنز سوره

رنجبر : گرفتن عکس طنز با ایجاد تفکر خاص در ذهن عکاس همراه است

عطا رنجبر زیدانلو ایجاد یک تفکر خاصی در ذهن عکاس و استفاده از لحظه ها را در ثبت یک عکس طنز تأثیر گذار دانست.

به گزارش شیرین طنز، عطا رنجبر زیدانلو رتبه اول بخش عکس هشتمین دوره جشنواره طنز سوره در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی مرکز محافل و جشنواره های حوزه هنری، گرفتن یک عکس خوب را ملزم به وجود یک لحظه مناسب توصیف کرد و اظهار داشت: همیشه لحظه طلایی در عکس حرف اول را می زند. حال این فضا ممکن است فضایی غم انگیز باشد و حال ممکن است در فضایی سرشار از شادی عکس گرفته شود. مهم این است که چگونه از این فرصت به بهترین نحوممکن استفاده کنیم.

وی نگاه عکاس نسبت به موضوعات اطرافش را در ثبت یک موضوعی خاص تأثیر‌گذار دانست و بیان داشت: همواره ممکن است در طول روز از کنار خیلی از موضوعاتی که برای ما دغدغه نیست به راحتی بگذریم در حالی‌که اگر با یک پیشفرض در ذهنمان عکاسی کنیم سعی می کنیم تا به دنبال آن موضوع باشیم و از کوچکترین موضوعات هم در جهت موضوع اصلی خود بهره برداری کنیم.

وی در خصوص جایگاه موضوعات طنز در کارهای هنری نیز این طور گفت: نیاز به تولید کارهایی با دورن مایه طنز در روزگار فعلی بیش از پیش احساس می شود. در این زمینه هنرمندان ما باید سعی کنند تا با تولید کارهای این چنینی، فضای شادتری را به مخاطبان خود بدهند. در این زمینه وجود برنامه‌هایی از قبیل همایش ها، برگزاری جشنواره ها و … با موضوعات طنز می تواند ما را به هدفمان نزدیک تر کند.

عکس برگزیده هشتمین جشنواره طنز سوره

اثر برگزیده بخش عکس هشتمین جشنواره طنز سوره

رنجبر زیدانلو ادامه داد: نگاه یک عکاس به سوژه های اطرافش باید همواره ورای نگاه زیبایی‌شناسانه و استفاده از کادر‌بندی و ترکیب بندی های زیبا باشد بلکه باید نگاه معنا گرایانه نیز در دورن عکاس اتفاق افتد تا پیامی را به مخاطب خودانتقال دهد.

این فارغ التحصیل رشته عکاسی در خصوص کارهای رسیده به دوره گذشته جشنواره نیز گفت: با اینکه در فراخوان صحبت از مستند بودن عکس ها بود ولی بعضی از کارهایی که روی دیوار رفته بودند ماهیت اصلی آن ها با ابزارهای ویرایش عکس تغییر داده شده بودند.

این عکاس مستند اجتماعی، گرفتن عکس طنز را همراه با ایجاد یک تفکر خاصی در ذهن عکاس همراه دانست و بیان داشت: همیشه عکس های خوب توسط عکاسانی که با یک کار تحقیقاتی و پیشفرض ذهنی به سراغ سوژه های خود می روند ثبت می شود. البته در کنار این موضوع، یک عکاس مستند باید سعی کند تا از لحظه ها که نقشی حساس در ثبت یک عکس خوب ایفا می کند هم بهره گیرد.

گفتنی است؛ هنرمندان برای شرکت در این جشنواره تا ۱۵ آبان ماه ۹۵ فرصت دارند اثر خود رابه‌صورت حضوری یا از طریق پست به نشانی: خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ، حوزه هنری، دبیرخانه مرکزی جشنواره ها ارسال کنند.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر