menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

رمان طنز «دختر بی سوادی که حساب و کتاب بلد بود” منتشر شد

رمان «دختر بی سوادی که حساب کتاب بلد بود» نوشته یوناس یوناسن با ترجمه شادی حامدی توسط نشر قطره منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش شیرین طنز، شادی حامدی مترجم در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: کتاب «دختر بی‌سوادی که حساب‌کتاب بلد بود» دومین کتاب نویسنده‌ معروف سوئدی، یوناس یوناسن است، که آن را پس از ترجمه رمان «پیرمرد صدساله‌ای که از پنجره بیرون پرید و ناپدید شد»(اولین اثر این نویسنده) ترجمه کردم.

وی افزود: این رمان حاوی طنز سیاسی است . قهرمان داستان هم یک دختر جوان سیاه پوست اهل آفریقای جنوبی است. این رمان به عنوان دومین کتاب یوناسن به چاپ رسید و موفقیت بی نظیری برای نویسنده اش به ارمغان آورد. به این ترتیب بود که به فهرست کتاب های پرفروش دنیا راه پیدا کرد. این رمان با لحن طنزگونه خود، تاریخ و تخیل را به هم پیوند می زند.

دختر بي سوادي كه حساب و كتاب بلد بود

این مترجم گفت: اگر بخواهیم خلاصه داستان کتاب را بگوییم باید اشاره کنیم که در تابستان سالی مجهول، پادشاه و نخست وزیر کشور سوئد در یک جشن باشکوه در قصر پادشاهی این کشور گم می شوند. بعد از این اتفاق، به مردم اعلام می شود که پادشاه و نخست وزیر بیمار شده اند اما واقعیت ماجرا این است که داستان حقیقی، سال ها پیش تر با تولد یک دختر به نام نومبکو مایکی در آفریقای جنوبی شروع شده است…

این کتاب با ۵۰۴ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت 246500 ریال به چاپ رسیده است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر