menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

قاسم رفیعا

رفیعا : فراموشی وجه شادی در دین = مخدوش کردن چهره مذهب

یك شاعر و نویسنده طنز گفت: مردم تشنه شادی هستند و در ماه مبارك رمضان می‌توان این فضا را در جامعه ایجاد كرد.

به گزارش شیرین طنز، قاسم رفیعا، یكی از شاعران طنزپرداز كشورمان، در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری گفت: متاسفانه در فرهنگ ما گریه بیشتر از خنده جا دارد و عادت نكرده ایم كه بخندیم و شاد باشیم؛ در حالی كه خنده و لبخند می‌تواند تاثیر زیادی در روحیه مردم و بهتر انجام شدن تمام امور داشته باشد.

وی با بیان این كه می‌توانیم در مراسم مذهبی و معنوی نیز طعم لبخند را بچشیم، گفت: حقیقت این است كه در كشورهای دیگر وقتی می‌گویند ماه رمضان، ماه گسترده شدن سفره خداوند است، حقیقتا برای این منظور شادی می‌كنند و جشن‌ها و برنامه های شعرخوانی و نمایش و طنزخوانی دارند كه با اینكه كارهای خوبی انجام شده اما هنوز جای خالی این موضوع در كشور ما در ماه رمضان كه ماه شادمانی است احساس می‌شود.

این شاعر با بیان اینكه اگر وجه شادی را در دین فراموش كنیم، چهره مذهب را هم مخدوش می‌كنیم، گفت: در سال‌های اخیر این وضعیت كمی بهتر شده و مسئولان نیز به ساخت برنامه های طنز و سریال‌هایی كه مضامین آن ها غم و غصه نباشد سفارش كرده اند كه اتفاق خوبی است.

رفیعا افزود: مردم هم تشنه شادی هستند هم محروم از شادی. حالا كه در ماه پرفیض و بركت رمضان هستیم، خوب است نویسندگان و شاعران طنز، فیلم‌سازان و سازندگان سریال، طنزهایی قوی و بامحتوا و خوش ساخت به مردم ارائه دهند تا با تزریق روحیه شادی به مردم، جامعه ای شاداب‌تر و پویاتر داشته باشیم.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر