menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

بزرگداشت زرویی

رفوزه های زروئی

«زرویی عبید زاکانی طنز معاصر است.» این جمله استاد دکترسیدعلی موسوی گرمارودی در طلیعه تابستان ۳۸۹ ، نشان داد که پیش‌بینی زنده یاد کیومرث صابری فومنی (گل آقا) در تابستان ۱۳۷۱، به وقوع پیوست است. گل آقا در پاسخ به سوال مصاحبه کننده روزنامه ابرار که می‌پرسید: «چشم امیدتان در طنز نویسی امروز به کیست؟» می‌گوید: «…قلمی که عبید و دهخدا در دست داشتند، الان بی صاحب نیست. طنز دارد جان می‌گیرد. یکی از مشهورترین طنزنویسان امروز ما ـ ملانصرالدین ـ (ابوالفضل زرویی نصر آباد) فقط ۲۳ سال دارد! چراغ‌ها دارند روشن می‌شوند.

شهر چراغانی خواهد شد…» … و «رفوزه ها» کارنامه شعری ابوالفضل زرویی نصرآباد در طول بیست و یکی دو سال اخیر است. زرویی اصولاً طنز پرداز کم کاری است و به کیفیت بها می‌دهد. از همین رو است که خوانندگان آثارش می‌دانند که آنچه از او منتشر می‌شود، قبل از نشر، بارها از صافی ذوق سخت‌گیر او گذشته است و شاید از همین روست که به سختی می‌توان از اشعارش گلچین کرد. این مجموعه، تقریباً در بردارنده همه طنز سروده‌های زرویی است ؛ از «با معرفت‌ها» و «اصل مطلب» گرفته تا اخوانیات و اشعاری که پیش از این هیچ گاه، جایی چاپ و نشر نشده‌اند.

کتاب اصل مطلب

حتی بسیاری معتقدند که شعر نوهای طنز زرویی (قالبی که او پس از انقلاب، احیا و ترویج کرد) به شدت بر نگاه و زبان شعر نو و نیمایی معاصر تأثیر گذار بوده است. «رفوزه ها» مجموعه کامل طنز سروده‌های زرویی نصر آباد، اردیبهشت ماه ۱۳۹۰، همزمان با نمایشگاه کتاب منتشر شد.

فهرست کامل مطالب :

– حکایت

– از هر دری

– اخوانیات

– خودمانی ها

– اصل مطلب

کتاب طنز رفوزه ها ابوالفضل زروئی نصرآباد

خرید اینترنتی کتاب

مشخصات کتاب :
نام کتاب : رفوزه ها
نویسنده : ابولفضل زرویی نصرآباد
تاریخ چاپ : ۱۳۹۱
تعداد صفحات : ۴۳۴ صفحه
قطع : رقعی
نوبت چاپ : دوم
قیمت : ۱۷۵۰۰۰ ریال

انتشارات نیستان – از طنز

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر