menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

جمال رحمتی

رحمتی : کاریکاتور به سرمایه گذاری بلند مدت نیاز دارد

هنرمند کاریکاتوریست با بیان اینکه کاریکاتور به سرمایه گذاری بلندمدت نیاز دارد، افزود: نگاه نمایشگاهی به کاریکاتور به این هنر لطمه می زند.
به گزارش شیرین طنز، جمال رحمتی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: کاریکاتور خوب باید از واقعیت الهام گرفته باشد و یک بیان تصویری قابل فهم برای همگان ایجاد کند.
وی گفت: یکی از ویژگی های خوب کاریکاتور نیز این است که بسیار سریع با مخاطب داخلی و خارجی ارتباط برقرار کرده و زبان بین المللی دارد.
رحمتی ادامه داد: یک کاریکاتور خوب همچنین احتیاج به صرف زمان برای ترجمه ندارد و در مواقع ضروری به سرعت به موضوع های مختلف واکنش نشان می دهد.
این کارتونیست خاطر نشان کرد: خلاقیت در سوژه یابی از مهمترین موضوعاتی است که یک کاریکاتوریست باید به آن توجه داشته باشد، همچنین جمع آوری اطلاعات در مورد آن موضوع در مرحله دوم قرار دارد.
وی ادامه داد: کاریکاتور در مطبوعات باید تابع حوادث و رویدادهای زمانی و منطقه ای نیز باشد که این عامل باعث کارایی بیشتر کاریکاتور در آن برهه زمانی می شود.
رحمتی به مشکلات هنرمندان کاریکاتوریست اشاره کرد و افزود: هنرمندان کاریکاتور با مشکلاتی نظیر دستمزد مواجه هستند زیرا دستمزدها آنها کفاف زندگی را نمی دهد، از این رو اکثر کاریکاتوریست ها مجبورند که شغل دوم داشته باشند.
وی گفت: برخی کاریکاتوریست ها نیز حضور در نمایشگاه های بین المللی را مناسب تر و حرفه ای تر می بینند و دستمزدهای بالاتری دریافت می کنند، و فقط به همین علت کار می کنند که این می تواند به هنر کاریکاتور لطمه بزند.
وی افزود: امیدوارم مسئولان به کاریکاتور نگاه ویژه ای کرده در حقیقت نسبت این هنر سرمایه گذاری بلند مدت داشته باشند.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر