menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

رابطه طنز و سبك زندگی

رضا رفیع با اشاره به نقش طنز در زندگی روزمره گفت: باید حواسمان باشد كه درشت گویی با درست گویی تفاوت دارد.

به گزارش شیرین طنز، وی با بیان این كه طنز می تواند از قدرت بالایی در اثرگذاری برای تعیین جهت سبك زندگی برخوردار باشد، به خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری گفت: طنز باعث لطافت زندگی و رقیق شدن درشتی ها و اختلافات می شود.

این طنزپرداز تاكید كرد: در فضایی كه سرشار از خستگی و عصبیت باشد، استفاده از ادبیات طنز می تواند به كمك بیاید تا فضای گفت و شنود و همدلی و تفاهم ایجاد شود.

وی با بیان این كه یاد گرفته ایم در زندگی هایمان مستقیم صحبت كنیم، گفت: با این كه ادبیات ما سرشار از ضرب المثل ها و حكایات و عبارتهای طنزآلود است اما به مستقیم ترین شكل ممكن نظرمان را به شخص مقابل می رسانیم در حالی كه می توان از انعطاف طنز كمك گرفت و با زبان شیرینی سخن گفت كه هم حرفمان را زده باشیم و هم تشنج ایجاد نشود.

این چهره شناخته شده حوزه طنز درباره رابطه طنز و سبك زندگی اظهار كرد: با زبان طنز می توان آسانتر به استقبال حل و فصل مسائل رفت. من در گل آقا هم كه بودم می گفتم از طنز می شود در زندگی استفاده كرد.

افراد خانواده، زن و شوهرها و پدر و مادرها می توانند از زبان شیرین استفاده كنند تا حرف هایشان را بزنند. لزومی ندارد حتما هر درستی را درشت بگوییم، درست گفتن با درشت گفتن تفاوت دارد. می توان حرف درستی را با ظرافت هر چه تمامتر به شنونده منتقل كرد.

رفیع همچنین ادامه داد: مثلا به این شعر دقت كنید كه چقدر نشان دهنده این است كه میتوان مهمترین پیام ها را از طریق زبان لطیف منتقل كرد؛

خواهم كه به آن تازه گل از روی نصیحت

گویند كه بر هر خس و خاری ننشیند

اما به طریقی كه ز ما خاك نشینان

بر دامن وی هیچ غباری ننشیند

وی با بیان این كه درشت گویی طوفان است و گرد و خاك در پی دارد، گفت: در آن شرایط چشم آدم جایی را نمی بیند و بدتر ممكن است اشتباهات بیشتری به همراه داشته باشد اما اگر در روابطمان و در روابط خانوادگی مان با زبان مناسب با یكدیگر حرف بزنیم، منفعت آن هم برای خودمان حاصل می شود و هم برای دیگران.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر