menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

دکتر احمدی : یک طنزپرداز برای موفقیت در کارش باید دانش خود را به‌ روز کند

مدیر دفتر طنز حوزه هنری قم، برگزاری محفل طنز «قندشکن» در یزد را حرکتی جریان ساز در راستای کشف و پرورش استعدادهای طنز استان دانست و بر تداوم آن تأکید کرد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرگزاری فارس از یزد: دکتر عباس احمدی طنزپرداز مطرح کشور در حاشیه برگزاری ششمین محفل طنز «قندشکن» با اشاره به استعدادهای خوب استان یزد در حوزه شعر و ادب گفت: یزد همواره از ادیبان و شاعران توانمندی برخوردار بوده و از گذشته حامل فرهنگ و تمدن ایران بوده و در حال حاضر هم در مقاطع مختلف سنی شعرا و استعدادهای خوبی دارد.
وی برگزاری محفل طنز قندشکن را حرکتی جریان ساز در راستای کشف، جذب، پرورش، هدایت و معرفی استعدادهای طنز استان دانست و اظهار داشت: اقدام حوزه هنری یزد برای راه اندازی این محفل حرکتی ارزشمند است و باید تداوم داشته باشد.
خالق مجموعه شعر طنز «مخزن الاشرار» به اهمیت و لزوم برگزاری کارگاه‌های طنزپردازی به منظور تحلیل، بررسی و پردازش آثار طنزپردازان قبل از اجرا در محافل اشاره کرد و افزایش تبلیغات و اطلاع‌رسانی، برگزاری منظم جلسات، چاپ آثار منتخب محفل در قالب کتاب، استفاده بیشتر از فضای مجازی برای معرفی آثار و ادامه برگزاری جشنواره طنز «قند شکن» را از جمله راهکارهای ارتقا و پویایی محفل ماهانه طنز استان یزد برشمرد.

عباس احمدی

مدیر دفتر طنز حوزه هنری قم با بیان اینکه حوزه هنری پرچم دار طنز در کشور است، افزود: در حال حاضر مهمترین مشکل طنز شهرستان‌ها کمبود بودجه است که باید بیشتر مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.
سراینده مجموعه‎ شعر طنز «دانشگاه‎نامه» ادامه داد: هر چند در دو دهه اخیر گام‌های مؤثری در زمینه معرفی طنز برداشته شده ولی آن طور که می‌بایست طنز هنوز جایگاه خودش را در کشور پیدا نکرده و باید بیشتر در این زمینه تلاش کنیم.
دکتر احمدی افزود: باید زمینه‌ای فراهم شود تا طنزپردازان به راحتی مسائل، مشکلات و انتقادات را با زبان شیوای طنز بیان کنند و مسئولان هم توجه بیشتری به آن داشته باشند.
این مدرس دانشگاه به نقش کارگاه‌های آموزشی در ارتقای دانش و توانمندی طنزپردازان شهرستانی هم اشاره کرد و اظهار داشت: بی شک یکی از مزایای این کارگاه‌ها علاوه بر تعامل و تبادل تجربیات، کشف و ظهور استعدادهای جدید و معرفی آنها به جامعه ادبی کشور خواهد بود.
وی مطالعه و تمرین را از جمله راه‌های موفقیت در این عرصه دانست و ادامه داد: یک طنزپرداز برای موفقیت در کارش باید وقت بگذارد، ممارست و مطالعه داشته باشد و همواره دانش خود را به‌روز کند.

انتهای پیام/

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر