menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

دومین کارگاه طنز با حضور محسن پور رمضانی در اصفهان برگزار می شود

پس از برگزاری موفق نخستین کارگاه آموزشی طنزنویسی مقدماتی، دومین کارگاه آموزشی طنز مکتوب با عنوان داستان نویسی طنز برگزار می شود.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، پیام پورفلاح مدیرخانه کاریکاتور و دفتر طنز حوزه هنری استان اصفهان از برگزاری دومین کارگاه آموزشی طنز مکتوب خبر داد و گفت: این کارگاه با عنوان داستان‌نویسی طنز با حضور محسن پوررمضانی برگزار خواهد شد.

وی افزود: کارگاه دوم که به آموزش داستان نویسی طنز توسط محسن پوررمضانی ( نویسنده کتاب فروش خیابان ادوارد براون) می‌پردازد در روز پنجشنبه ۵ اسفند و جمعه ۶ اسفندماه برگزار می‌شود و در آن سرفصل‌هایی چون از ایده تا پیرنگ، شخصیت پردازی، نظرگاه، صحنه پردازی و توصیف، زبان و دیالوگ مطرح خواهد شد.

وی تصریح کرد: در کارگاه اول مسعود مرعشی (سردبیر ضمیمه‌ی طنز بی‌قانون) مروری بر تعاریف طنز، هزل، هجو، فکاهه، مطایبه، کمدی و طنز سیاه داشت و سپس به ارائه نکاتی در حوزه‌ی روزنامه‌نگاری و طنز مطبوعاتی (همچون تیتر، روتیتر، سوتیتر، میان تیتر و لید) با ذکر مثال‌هایی در مطبوعات پرداخت.

پورفلاح ادامه داد: در این کارگاه “خط قرمز” در طنز نویسی، مروری بر تاریخ طنز قبل و بعد از انقلاب و تاریخچه‌ی نشریات توفیق، فکاهیون، خورجین، گل‌آقا، طنز و کاریکاتور و… بررسی شد. انواع قالب‌های طنز نیز شرح داده شد. این کارگاه با همکاری مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان و دفتر طنز حوزه هنری اصفهان برگزار شد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر