menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

محسن سلیمانی

دومین مجلد از کتاب «طنز نویسی» به زبان ساده نوشته شد

محسن سلیمانی دومین مجلد از کتاب «طنز نویسی به زبان ساده» با بررسی موضوع طنز حضور در ایران نوشت.

به گزارش شیرین طنز، محسن سلیمانی در گفتگو با خبرنگار مهر از پایان تالیف دومین مجلد از کتاب «طنز نویسی» به زبان ساده خبر داد و گفت: اين كتاب راهنمای طنزپردازان برای نوشتن انواع متنهای طنز نوشتاری (در كتاب و نمايش)، رمان طنز و متن و اجرای طنز حضوری يا ايستاده (استندآپ کمدی) است.

وی افزود: این كتاب با شيوه گام به گام و همراه با مثالهایی روشن و تمرينهای فراوان ابتدا در بخش اول به مسئله استعداد در طنزپردازی، ابزارها و مهارتهای طنزنويسی و علل خنده می پردازد و سپس در بخش دوم هنرجويان را با در حدود ۶۰ فن توليد طنز و شوخی آشنا میكند.

سلیمانی ادامه داد: در بخش سوم كتاب توضیحاتی برای تمرينهايی عملی برای شوخی نويسی آمده است و هنرجويان در آن انواع شيوه ها و فرمول های شوخی نويسی را تمرين می كنند. بخش آخر كتاب نيز درباره مسائل و شيوه نوشتن متن، اجرا، موضوعات و مشكلات طنزحضوری يا ايستاده، و بالاخره طرز نگارش رمان طنز است.

این نویسنده و مترجم تصریح کرد: متاسفانه موضوع طنز حضوری در ایران مساله تازه ای است و تجربه های اجرای آن نیز همگی تجربه های تازه ای است. با این حال متاسفانه نهادهایی که باید به چنین مسائل کاربردی و پژوهشی بپردازند نیز کارشان را خوب انجام نمی‌دهند و از طرف دیگر کتاب هایی هم که در این زمینه نوشته می شود باید مدتها در انتظار انتشار باقی بماند.

سليمانی افزود: اين كتاب مفصل را كه بسياری از مسائل آن برای اولين بار در زبان فارسی مطرح مي شود با استفاده از بيش از بيست منبع خارجی و بسياري از مثالها از منابع و رسانه های فارسی، طي دو سال و اندی پژوهش، تاليف كرده ام.

وی با اشاره به انتشار جلد نخست این کتاب توسط انتشارات سروش در نمایشگاه کتاب از تحویل مجلد دوم این اثر برای انتشار ابه این موسسه خبر داد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر