menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

نمایشگاه کاریکاتور

دومین جشنواره ملی کاریکاتور “کاسنی” در همدان

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان همدان گفت: دومین جشنواره ملی کاریکاتور «کاسنی» با موضوع «صلح و بشر دوستی» در همدان برگزار می‌شود.

به گزارش شیرین طنز، داوود ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: هنر کاریکاتور امروزه در جهان به عنوان یکی از تاثیرگذارترین هنرهای معاصر شناخته می‌شود که می‎تواند با زبان طنز و بیان صریح معضلات و چالش‌های دنیای امروز را به تصویر کشیده و در بسیاری موارد راهکارهای کاربردی فراوانی ارائه دهد.

وی گفت: امروزه انسان‌های بسیاری در نقاط مختلف جهان خواسته یا ناخواسته گرفتار ناملایمات و دشواری‌های گوناگونی هستند که برخی در اثر اتفاقات طبیعی و برخی دیگر به واسطه جنگ و اقدامات غیرانسانی به وجود می‌آید.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان همدان با تأکید بر لزوم توجه به همنوعان ادامه داد: گسترش صلح، نوع‌دوستی و آگاه‌سازی عمومی نسبت به این مهم، نیازمند فرهنگسازی و استفاده به‌جا از ابزار هنر است.

وی افزود: با توجه به برگزاری موفقیت‌آمیز نخستین دوره جشنواره سراسری کاریکاتور «کاسنی» در سال 1387 اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان همدان قصد دارد دومین دوره این جشنواره را با موضوع «صلح و بشر دوستی» با همکاری مدیریت سازمان جمعیت هلال احمر همدان و انجمن کاریکاتور همدان برگزار کند.

ابوترابی گفت: محورها و موضوعات این جشنواره تسکین آلام بشری، برقراری صلح پایدار میان کشورها، حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها بدون در نظر گرفتن تبعیض بین آنها، توجه به اصول نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر است.

وی ادامه داد: شرکت در این جشنواره برای عموم آزاد بوده و هر فرد می‌تواند حداکثر پنج اثر را در اندازه‌های A4 یا حداکثر A3 با فرمت jpg و رزولوشن 200 به همراه مشخصات کامل خود شامل نام و نام خانوادگی، شماره تماس و آدرس دقیق پستی تا 30 دی‌ماه 93 به آدرس الکترونیکی hamedancartoon@gmail.com ارسال کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با تاکید بر اینکه داوری این جشنواره پس از دریافت آثار از سراسر کشور و در دو مرحله صورت خواهد پذیرفت، گفت: به برگزیدگان نهایی علاوه بر تندیس و لوح یادبود به ترتیب نفر اول 10 میلیون ریال، نفر دوم 7 میلیون ریال و نفر سوم 5 میلیون ریال جوایز نقدی اهدا خواهد شد.

وی از چاپ کتاب آثار برگزیده در پایان جشنواره خبر داد و بیان کرد: نمایشگاه آثار برتر دومین جشنواره ملی کاریکاتور «کاسنی» نیز همزمان با ایام مبارک دهه فجر امسال برای بازدید عموم در مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی برپا خواهد شد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر