menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

دومین جشنواره سراسری سیاه ‎بازی برگزار شد

یکی از پیشکسوتان سیاه‌بازی گفت: نمایش‎های طنز، مدیون سیاه‌بازی هستند.

به گزارش شیرین طنز، سیدکاظم حسینی در حاشیه دومین جشنواره سراسری سیاه‎بازی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: از استان‌های مختلفی با کارهای متفاوتی در جشنواره سیاه‎بازی شرکت کردند، البته انتظار می‎رفت که از شهرهای اصفهان و شیراز هم گروه‎های هنری داشته باشیم اما چنین نشد.

وی با بیان اینکه مازندران سابقه زیادی در نمایش‎های سیاه‎بازی دارد، افزود: در مازندران از سال 55 سیاه‎بازی اجرا می‎شد اما در برهه‎ای از زمان بنا به دلایلی هم‌زمان با سراسر کشور، وقفه‎ای در آن ایجاد شد و پس از آن از سال 67 بار دیگر این رشته هنری به روی صحنه رفت.

پیشکسوت سیاه‌بازی مازندران و کشور ادامه داد: به‎طور حرفه‎ای در سال 68 و زمانی که 18 سال داشتم، برای نخستین‌بار سیاه شدم و نمایشی را به‎اتفاق محمد جونیان پیشکسوت این رشته هنری در سینما قدس ساری اجرا کردیم.

دومین جشنواره سراسری سیاه بازی

حسینی با اشاره به نقش بازیگر سیاه‌، گفت: او حرف دل مردم را می‌زند، سیاه است و سیاه‎نمایی نمی‎کند و در مقابل آدم‌های بد حرف خود را واضح می‎گوید.

این هنرمند که سابقه 25 سال حضور موفق در نمایش‎های سیاه‎بازی و طنز را دارد، با بیان اینکه سیاه‎بازی فراموش‌نشده و برای مازندران و کشور است، افزود: گاهی سالن‌های تئاتر و سینما را خالی می‎بینم اما اکنون جای امیدواری است و همه تلاش دست‌اندرکاران جشنواره، این است که مردم بار دیگر سیاه را بشناسند.

وی با اشاره به سابقه سیاه‎بازی در ایران از زمان ساسانیان، تصریح کرد: طنز و همه هنرمندان مدعی طنز در کشور، مدیون سیاه‌بازی هستند.

حسینی با بیان اینکه هر چیزی دارای تکنیک است، افزود: لهجه «کاکویی»، لهجه خاص نقش سیاه است که در کنار نوع لباس و شکل ظاهری او باید حفظ شود، اما در برخی نمایش‎ها می‎بینیم که حتی روی لهجه این شخصیت کار نشده است.

وی در پایان گفت: باید جشنواره‎های مختلفی برگزار شود تا نمایش سیاه‎بازی احیا شود، به‌عنوان مثال فقط در مازندران نباید ساری، یا در گلستان نباید شهر گرگان به این هنر روی بیاورند؛ بلکه تقریباً در هر شهر باید یک گروه سیاه‌بازی فعالیت حرفه‎ای داشته باشد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر