menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

اهدا کتاب فیض بوک ناصر فیض به مقام معظم رهبری

دفتر طنز حوزه هنری،محل تحقق شعارهای انقلاب اسلامی

ناصر فیض در برنامه ی رادیویی «کوچه باغ کتاب» از شبکه رادیویی کتاب برای علاقه‌مندان به ادبیات انقلاب اسلامی صحبت کرد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرگزاری تسنیم‌، 16 شهریور 93 برنامه رادیویی «کوچه باغ کتاب» از شبکه رادیویی کتاب برای علاقه‌مندان به ادبیات انقلاب اسلامی به روی آنتن رفت. در این برنامه که به موضوعات گوناگون در حوزه ادبیات انقلاب اسلامی می‌پردازد مهدی قزلی، ناصر فیض و محمدتقی قشقایی حضور داشتند.
ناصر فیض شاعر و طنزپرداز در ادامه این برنامه رادیویی گفت: با توجه به انقلاب اسلامی که یک حرکت عظیم مردمی و اجتماعی بود، نباید از جنبه‌های فرهنگی این انقلاب نیز چشم پوشید. تأسیس فضایی انقلابی به نام حوزه هنری که در حقیقت عملیاتی شدن شعارهای انقلاب اسلامی است قابل توجه است. دفتر طنز حوزه هنری یکی از نقاطی است که محل تحقق شعارهای انقلاب اسلامی است زیرا طنز ورطه‌ای است که سقوط در آن وجود دارد و باید نگاه‌های اخلاقی و سیاسی نیز مورد توجه باشد و باید به مسائل گوناگون توجه شود.

وی افزود: البته اگر بگوییم که در طنز به قله رسیده‌ایم حرف اشتباهی است ولی سعی شده تا یک اشتباه دوباره تکرار نشود. در این سال‌ها به شهرستان‌ها سفر کرده‌ایم و شعرا و استعدادهای شعر طنز را شناسایی کرده‌ایم و امروز حوزه هنری توانسته به یک طنز فخیم برسد و امروز طنزی که در حوزه هنری در حال شکل گرفتن است با طنزی که در برخی جاها وجود دارد متفاوت است و طنزی در مقیاس جمهوری اسلامی شکل گرفته است.

اهدا کتاب فیض بوک ناصر فیض به مقام معظم رهبری

خالق «فیض‌بوک» در مورد اشعاری که در برنامه «در حلقه رندان» خوانده می‌شود گفت: قطعا سعی می‌کنیم در برنامه‌های طنز از افرادی استفاده کنیم که آثارشان را بشناسیم و سعی می‌کنیم از افرادی که قبلا آثارشان دیده نشده و دارای نکته است خواهش می‌کنیم که اشعارشان را قرائت نکنند و به شاعر می‌گوییم اگر طنزت را جلوی خواهر و مادر و خانواده‌ات می‌‌خوانی بیا در جمع بخوان و اگر احیانا اشتباهی رخ دهد از حضار عذرخواهی می‌کنیم و با طنز به آن فرد می‌فهمانیم که کار اشتباهی کرده است.

فیض در ادامه گفت: شاعر طنزپرداز باید نکته‌سنج باشد و موقعیت‌ها را بشناسد و دوستان باید خط قرمزها را بشناسند و از آن‌ها عدول نکند. مدیر دفتر طنز حوزه هنری گفت: همیشه از کار اجرایی ترسیدم و از روز اول از این کار حذر داشته‌ام و سعی کرده‌ام خودم را مجبور به نوشتن کنم و دوستان فکر نکنند که اگر دست به قلم می‌برند حتما باید شاهکار خلق کنند بلکه شاهکارها استثنا هستند و خالق اثری ممکن است یک کارش شاهکار باشد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر