menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

فیض بوک

در «فیض بوک» فضای انتقادی بیشتری دیده می‌شود

مجموعه شعر طنز ناصر فیض با عنوان «فیض بوک» با چاپ هشتم به بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران رسید.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، «فیض بوک» اثر ناصر فیض دربر دارنده ۷۰ قطعه طنز است که بیشتر در قالب کلاسیک سروده شده و در آن زبان معیار و محاوره به کار رفته است. محتوای سروده‌ها بیشتر اجتماعی و سیاسی است که در آن موضوعات مختلف مرتبط با این دو حوزه مطرح می‌شود.

«فیض بوک» که به نوعی فیس بوک را که یک صفحه اجتماعی سیاسی است به ذهن تداعی می‌کند، از ترکیب نام این شبکه اجتماعی و نام خانوادگی نویسنده تشکیل شده و در آن زبان معیار و محاوره به کار رفته است.

از جمله نقاط قوت این کتاب نسبت به مجموعه شعرهای دیگر ناصر فیض سادگی بیان و مطلب است. در این مجموعه شاعر خیلی راحت حرف خود را می‌زند و بار طنز بیشتری نیز نسبت به اشعار گذشته ناصر فیض دارد. در کل می‌توان گفت اختلاف فاحش این اثر با دیگر آثار به شدت محسوس است و خواننده به راحتی متوجه تغییرات زیاد آن با دیگر آثا وی می‌شود.

اهدا کتاب فیض بوک ناصر فیض به مقام معظم رهبری

اهدا کتاب فیض بوک ناصر فیض به مقام معظم رهبری

ناصر فیض از تفاوت فیض بوک با دیگر آثارش چنین می‌گوید: از تفاوت‌هایی که «فیض بوک» با دو کتاب قبلی من دارد، می‌توان به یک دست بودن آن اشاره کرد، در «املت دسته دار» تجربه‌های مختلفی وجود داشت و مجموعه شعرهایی که در طول سالیان در کنار هم جمع کرده بودم، وجود داشت. در «نزدیک ته خیار» هم مصاحبه‌ها و نثرهایی که در روزنامه نوشته بودم، جمع آوری شده بود، حتی شعرهای دوست داشتنی من در املت دسته دار دوباره تکرار شده بود، اما در «فیض بوک» فضای انتقادی بیشتری دیده می‌شود، هرچند که ردپای‌‌ همان آدم قبلی در این کار هم وجود دارد.

سروده‌های ناصر فیض در این کتاب در مقایسه با سایر آثارش همگی جدید هستند، بطوری ‌که مخاطب آن‌ها را در جای دیگری نخوانده است. چاپ هشتم کتاب «فیض بوک» در ۲۰۰ صفحه و شمارگان ۲۵۰۰ نسخه با قطع رقعی به بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران رسید.

خرید کتاب فیض بوک از دیجی کالا

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر